Teoreetiliselt on kõik lihtne – te reastute aegsasti ümber ühistranspordi rajale ja sooritate sealt oma pöörde.

Muudame ülesannet veidi keerulisemaks ja ütleme, et bussirada ei olegi veel kõige parempoolne.

Tee paremal servas on eraldi parempöörde rada, millele peate pääsema üle bussiraja ühistrantsporti sealjuures takistamata ja andes teed neile, kes sellel parempöörderajal juba liiguvad. Need võivad olla kõrvaltänavatelt välja pööranud või lihtsalt vaheletrügivad sõidukid.

Arvestame veel potentsiaalset nähtavuse piiramist näiteks trollibussi poolt ja tipptundi.

Kui alustan reastumist varakult, otsides võimalusi, ütleme 200 m pikkusel teelõigul, siis olen seadust rikkunud ja ühistranspordi rajal sõitnud.

Kui pööran viimasel võimalusel kiiresti üle bussiraja, siis põhjustan suure tõenäosusega avariiohtliku olukorra, sest vaevalt saan seda teha sundimata parempöörderajal liikujat pidurdama. Ma ei andnud talle teed ja olen seega jälle seaduse silmas paharett.

Pole midagi vastikumat kui see, et sind sunnitakse balansseerima seaduslikkuse piiril nagu täna näiteks pöördel Endla tänavast Suur-Ameerika tänavasse.

Liikluskorraldajad ja teoreetikud! Kuidas siis peaks teie arvates toimuma sujuv manööver arvestades eelmainitud kitsendusi?