3D Blaster Annihilatori südameks on NVIDIA uus graafikaprotsessor GeForce 256 GPU (G
raphics Processing Unit
). 256-bitine GeForce sisaldab rohkem komponente kui Pentium III ja saab peaaegu kogu tööga hakkama ilma arvuti põhiprotsessorit koormamata. Loomulikult on ta kõigist senistest 128-bitistest graafikaprotsessoritest märksa suurema jõudlusega. Protsessor tagab rööptöö, tal on kaks graafikamootorit (kujutis ja valgustus) ja neli tekstuurimootorit.

Adapteril on 32 MB kiiret videomälu ja ta toetab 4x kiirusega AGP-porti (selliste portidega arvutid on alles tulemas). Et eestikeelse terminoloogiaga on asjad segased, siis lisan tähtsamad omadused inglise keeles: Hardware Transform & Lighting, Cubic Environment Mapping and Quad Pixel Pipeline Architecture, 15 million triangles, 480 million pixels and 3.8 gigatexels-per-second.

Adapter, mis tagab arvutimängude korral eriti hea 3D-pildi kvaliteedi ja suure kaadrivahetussageduse, on eelkõige mõeldud nõudlike mängijate jaoks. Tavakasutaja võib leppida palju tagasihoidlikuma ja vastavalt odavama kuvaadapteriga, sest bürootarkvaraga töötades või Internetis surfates sellest erilist kasu ei ole. Loomulikult tulevad adapteri võimalused parimini esile spetsiaalselt selle jaoks tehtud mängude juures. 

Müük algab oktoobris. 3D Blaster Annihilator maksab USAs 250 dollarit. Kaasas on muuhulgas uus tarkvara DVD-plaatide tarkvaraliseks dekodeerimiseks. Lisainfot vt http://www.soundblaster.com/graphics/3db-annihilator/

Varsti peaks sama graafikaprotsessoriga kuvaadaptereid olema oodata ka teistelt firmadelt.
(18.10.99)  Arvo Mägi