"Minu arvates saaks selliseid olukordi tunduvalt vähendada siis, kui sisse viia punktisüsteem - nii, nagu on enamikus Euroopa Liidu riikides ja nagu oli vanasti, vene ajal. Minu nägemus oleks 10 palli süsteem. Kui 5 punkti käes, lähed teed mõne teooriakursuse läbi. Saad 8 punkti kokku, lähed uuesti koolipinki ja kui 10 käes, lähevad load ning kui sama asi juhtub teist korda ehk saad taas 10 kätte, läheb lisaks lubadele ka liiklusvahend ja lube ei saa enne kätte, kui pole 3 aastat möödas ja autokool uuesti läbitud.

Kui inimene ikka mõtleb, et kurat, mul juba 5 punkti on, pean asja rahulikumalt võtma, siis see distsiplineerib küll, sest keegi ei soovi ju jala käia. Lisaks, kui rikutakse liikluseeskirju nii, et lube ei ole, jääb alati see inimene süüdi, isegi kui ta päriselt süüdi polnud," seletab lugeja.

"Sisse tuleks viia punktisüsteem: ületasid korra kiirust, maksad oma väikese trahvi ära ja sõidad edasi, aga kui sa iga kuu radarisse sõidad, siis lähed lõpuks uuesti eksamile ja tekivad ka muud ebameeldivused," on teine nõus.

"Olid juba kunagi juhiloaga kaasnevad talongid mulgustamiseks. Kolm kehtivat rikkumist, kategooriate kaupa (oli vist aasta aegumisaega) ja kas aastaks või kaheks jututa liiklemisõigusest ilma. Peaaegu pooldaksingi seda skeemi - mu meelest väga efektiivne, kui sel nii nõuka-nostalgia maik man ei oleks. Iga rikkumist ja karistust peaks siiski vaatama individuaalselt. See, et tollal paljudel juhtudel end augu saamisest hea jutuga või hinnakirja alusel võisid välja vingerdada, on eraldi teema," ütleb kolmas.

Hea lugeja, mida arvad sina? Kas punktisüsteem tuleks taastada?