Kampaaniat tehes läbis kõige rohkem kilomeetreid Terras, Kaljurand jagas laiali 14 000 pulgakommi

 (27)
Kampaaniat tehes läbis kõige rohkem kilomeetreid Terras, Kaljurand jagas laiali 14 000 pulgakommi
Foto: Ilmar Saabas

Euroopa parlamenti kandideerimine on suur töö. Veel enne valimistulemuste selgumist uuris Delfi parteide esinumbritel seda, kui palju on nad kampaaniat tehes läbisid kilomeetreid ning mitu kilo kommi laiali jagasid. Arvestades valimistulemusi võib kokkuvõtlikult öelda, et rahva poolehoidu saab "osta" lutsukommidega ning kohalolekuga avalikel üritustel.

Euroopa parlamendi ukse taga seitsmendaks jäänud Riho Terras vahendas, et tema sõitis kampaaniat tehes läbi 4000 kilomeetrit ning lendas teist sama palju.

Ta osales kokku 12 tundi debattidel, mille käigus ta enda väitel õppis oma oponente tundma läbi ja lõhki.

"Kommi ma ei jaganud. Pastakad, helkurid, sallid ja voldikud lõhuvad hambaid vähem kui neid eesmärgipäraselt kasutada," sõnas ta.

Ka Yana Toom läbis üle 4000 kilomeetri. Ta oli väga täpne. "Aktiivne kampaania algas 22. aprillil ning maha on sõidetud 4527 kilomeetrit." Ta osales 55 kohtumisel ning debateeris kokku 16,5 tundi.

Andrus Ansip sõnas ka ise, et tegi kampaaniat vähe. Läbi sõitis ta 800 kilomeetrit.

Valijatega kohtumisi ei osanud ta kokku lugeda, kuid tõi välja, et europarlamendi valimiste raames toimus avalikke rahvakohtumisi kokku kuus.

Ta osales debattides vast kõige vähem - neli tundi. Uurisime ka temalt selle kohta, mitu kilo kommi mees laiali jagas ning kuulsime vastuseks, et ta kommi ei jaganud, kuid sõi hoopis ise mõne ja sai ka pastakaid. Reformierakonna meeskond tervikuna jagas mitusada kilo komme.

Uurisime kampaaniakilomeetrite kohta ka Eesti 200 esinumbrilt Lauri Hussarilt, kes kostis, et ta läbis 2500 kilomeetrit keskkonnasõbraliku eketritranspordiga.

Debatte oli Hussaril kokku 13 tundi ning valijatega kohtumisi suisa 1500. Endine peatoimetaja luges kokku ka oma meediakajastused, mida oli kokku 110.

Uurisime ka Mart Helme kampaania kohta, kuid vastust EKRE-lt ei laekunud.

Kõige võidukama kampaania tegi Marina Kaljurand, kes ei osanud öelda, mitu kilomeetrit ta läbis, kuid tõi välja, et kohtus rahvaga kõikvõimalikel erinevatel laatadel ja üritustel Supilinnast kuni Tallinna laululavani.

Ta tellis kampaaniaks 14 000 pulgakommi ning need said kõik otsa.