JUHTKIRI: Tasuta ühistransport on Savisaare küüniline PR-trikk

 (92)
JUHTKIRI: Tasuta ühistransport on Savisaare küüniline PR-trikk
Foto: Andres Putting

Savisaare idee tasuta ühistranspordist Tallinnas on PR-trikk, mille eesmärk on juhtida kõrvale tähelepanu Tuiksoo-Toobali skandaalilt.

Delfi leiab, et justkui positiivse uudise üllitamise eesmärk on anda meedia valvekoerale puremiseks uus kont. Sama eesmärki teenib ka Eesti Päevalehele teadaolevalt täna hommikul toimunud Keskerakonna fraktsiooni koosolek, kus arutati umbusaldushääletuse alustamist justiitsminister Kristen Michali vastu. Viha Michali suhtes on muidugi põhjendatud – on ju tema see, kelle vastutusalas on Toobalit-Tuiksood kiusav riigiprokuratuur.

Savisaare mõtte ajastus ja iseloom tekitavad igatahes küsimusi. Nimelt pidid tudengid, kes polnud ametlikult Tallinna elanikud, poolteist aastat maksma kõrgemat piletihinda, kui tallinlased. Nende proteste ei võtnud toona keegi kuulda, kuid nüüd on ühtäkki raha ülearugi? Ärgem unustagem, et Tallinnal on suured võlad kaelas.

Välja käidud idee kolmas kirstunael on see, et hiljuti otsustati ID-kaardi kasutamise asemel hakata kasutama kontaktivaba piletimüügi süsteemi ja arendajale sai selle eest rahagi makstud. Kui täpne olla, siis oli summaks lausa 4,6 miljonit eurot. Mis aga saamata jäänud piletitulu puudutab, siis võib linnaeelarvesse planeeritud 20 176 676 eurole samuti adjöö öelda.

Seotud lood:

Pole kahtlustki, et ühistranspordi kasutajatel oleks tasuta sõitmise võimaluse üle hea meel. Üks variant selle finantseerimiseks on kasutada raha, mida linnale annab riik. Kuna makse maksavad kõik inimesed üle Eesti ja nende raha jagab riik omasoodu edasi, siis lõppkokkuvõttes maksab keskmise tallinlase sõidu kinni ka näiteks väikeettevõtja Põlvast. Siinkohal soovivad kõik tallinlased talle palju jaksu ja jõudu, et ta ka edaspidi tasuta sõitmist doteeriks.

Nagu ka Savisaar ise ütles, hakatakse tasuta sõitmist pakkuma vaid tallinlastele. Teisisõnu on tasuta sõitmine vahendiks, mille abil suurendada pealinna elanikkonda ja läbi selle maksutulu. Lisaks saab nii ka mittetallinlastelt suuremat piletihinda küsida, millega kaasreisijate sõitmist kinni maksta. Oh ajad, oh kombed...