Siim Kallasel on õigus. On aeg lõpetada kiiruseületamiste läbi sõrmede vaatamine ning kehtestada piirangud sellistena nagu need liiklusmärkidel kirjas on. Praegu arvestab politsei paljudes Euroopa riikides mingeid kummalisi “libisemisi” üle lubatud piirkiiruse.

Piirkiirusi määrates on juba hinnatud selle kiiruse mõju vastavalt teede seisukorrale ning aastaajale. Nii ei ole mingid arvestuslikud lubatud ületamised vähimalgi määral põhjendatud. Nagu ütleb Kallas, “70 on 70 ja 50 on 50.”

Jah, kindlasti on nulltolerantsi puhul ka nõrku kohti: igal pool politsei olla ei saa ning kõiki ületamisi kontrollida pole võimalik. Küll aga aitvad politseid üha populaarsemaks muutuvad kiiruskaamerad. Oluline on ikkagi üleeuroopaline sõnum, et kiiruseületamine on ohtlik ning see pole tolereeritav hoolimata mis tahes libedatest põhjendustest.

Väited, et autode spidomeetrid näitavad kiirust erinevalt, pole samuti tõsiseltvõetavad. Spidomeetrite näidu kontrollimine ja teadvustamine olgu tulevikus lihtsalt iga vastutustundelise autoomaniku asi. Juhid aga keskendugu “trahvipiiri” arvutamise asemel autosõidule, mida on võimalik nautida ka lubatud kiiruste juures. Õigeaegseks kohalejõudmiseks on aga ka seaduslik lahendus — see on õigeaegne teeleasumine, mitte suurem kiirus.