Takso sõitis Õismäe asemel hoopis linna teise serva Maardu järve äärde. Heites pilgu tühjale järvele, teatas taksojuht välismaalasele, et väga halb lugu — viimane praam Õismäele on juba lahkunud.

Turist sattus suurde masendusse, et kuidas ta nüüd öömajale saab. Taksojuht aga rahustas teda ja teatas, et võib ta siiski Õismäele viia, see olevat aga väga pikk sõit. Välismaalane oli kohe nõus, ja nii algaski sõit, mis kulges ümber Maardu järve Keilasse ja sealt siis Harku järve äärde Õismäele.

Seal teatas taksojuht, et vaat siia need Õismäe praamid tulevad. Selle uskumatult nahaalse plaani tulemusena ulatus kliendi taksoarve enam kui 4000 kroonini, mille üliõnnelik väliskülaline pahaaimamata ära maksis.

Kogu lugu polekski välja tulnud, kui välismaalane ei oleks oma Eesti võõrustajatele siinsete taksojuhtide erakordset vastutulelikkust kiitnud.

Selliseid pettusi avastavad Tallinna taksokontrollid järjest rohkem. Ja see on positsiivne areng. Samas annab taksonduse kvaliteedi parandamiseks veel väga palju ära teha.

Sotsiaaldemokraat Maimu Berg esitas mõni aeg tagasi linnavalitsusele pealinna taksonduse kohta põhjaliku arupärimise. Bergi hinnangul tuleks Tallinnas Helsingi eeskujul ühtlustada taksode tellimine ja hinnakiri. See vähendaks pettusi ja parandaks taksode kättesaadavust.

Linnavalitsus teatas oma vastuses, et hiljutistel nõupidamistel taksofirmadega on neid ettepanekuid arutatud. Toetust need aga ei leidnud.

Helsingis seisab linn taksondust reguleerides eelkõige klientide huvide eest. Ka Tallinna linnaisadel oleks aeg seda teha.