Eelolevatel aastatel pööravad internetifirmad oma võrgustrateegiate hindamisel põhitähelepanu üksikasjalikule informatsioonile internetikasutajate internetikäitumise kohta: kui palju saadeti elektroonilist posti, osteti kingitusi, kui palju aega veedeti jututoas, väidab turu-uuringufirma Forrester Research.

"Külastuste arvu alusel otsuste tegemine on kui muusika hindamine selle järgi, kui valju see on," ütles Forresteri analüütik Eric Schmitt. "See ei anna sisulist infot selle kohta, mis võrgus toimub."

Privaatsuse kaitsjate sõnul on see ohtlik märk.

"See muudab suhteid inimese ja meedia vahel," ütles JunkBustersi president Jason Catlett. "Meedial on alati olnud laia elanikkonna kaitsmise roll, nüüd aga on tal majanduslik stiimul sekkuda tarbijate eraellu."

Kriitikale vaatamata usuvad analüütikud, et internetifirmad keskenduvad edaspidi sellele, mida tarbijad internetis teevad, et teenindada paremini nii neid kui reklaamiandjaid, kes nõuavad reklaami tulemuslikkust.