Kõik on süüdi! Tundub, et keskmine rongisõitja ei adu endale seda, et mujal Euroopas on selline süsteem tavaline, kus rongides on erinevad hinnaklassid ja neile ka vastavad vagunid. Miks tuleb see nii suure üllatusena, sest ennegi on olnud Eesti rongides erineva hinnaga kupeesid?

Kas tõesti arvasite, et meile tulevad munitsipaalrongid, mis on tehtud just säästusõitudeks, kui rongid ise põhinevad 21. sajandi tehnoloogial? Ka rongide värvus on teine, nimelt oranžid, mitte rohelised.

Ma ei mõista, miks on rongisõitjad Elroni peale pahased, kui kogu probleemi olemus näib peituvat mujal. Rongis on vabad istekohad täiesti olemas, aga siinkohal jäetakse kõrvale oluline tõsiasi, et hinnad kehtestab rongioperaator ise.

Nii kurdab 5. jaanuari Delfi artikli autor, et minister tuleb lahti lasta, kuigi ta ise kirjutab järgmist: "Rongis ees ja taga on kokku ca 50 istekohta, kuhu inimesi istuma ei lubata: see olevat 1. klassi inimeste jaoks ning seal istumiseks tuleb osta uus, 30% kallim pilet."

Me ei saa eeldada, et rongid hakkavad tasuta sõitma, nagu seda on võimalik Tallinnas piletit valideerides teha. Sestap on ka loogiline, et ettevõtja kehtestab hinnakirja, mis katab ka rongidega opereerimise ja personali kulud.

Pigem on õigustatud küsida, kas piletihind on meie tarbijate jaoks taskukohane, mitte esitada üleskutseid ministri tagasiastumiseks. Võimalik, et lahendus oleks juurde tellida odavama klassiga vaguneid, kui keskmine rongisõitja on vaesem, ja sellega lõppeks kogu see nutt ja hala.

Viimane tundub aga lahti olema läinud tõlkes kaduma läinud tekstist, mida keegi enam tähele ei pane. Mõelgem selle peale, et ka Soome suunduvatel reisilaevadel on täpselt sama lugu - koridorid on täis odavama piletiga sõitjaid!

Millegipärast ei teki seal sellist probleemi, sest laevasõit kestab 2-3 tundi! Rong ja laev ei ole siinkohal kardinaalselt erinevad, sest ka laevades on erineva hinnaklassiga istekohti ja kajuteid. On alati olnud nagu ka rongides.

Ma ei pretendeeri absoluutsele tõele, aga kui vabu istekohti on rongis enam kui 50 ja samal ajal teises vagunis käib India stiilis rongisõitmine, kus vaata, et juba katusele ei minda istuma, siis mulle tundub, et probleemi on valesti tõlgendatud.

Millised hinnad siis päeva lõpuks rongides on kehtestatud, et selline sõnasõda on puhkenud ja nõutakse tõld ja tõrva? Hinnatõusust pole poole sõnagagi juttu olnud. Küsimus ei ole niivõrd istekohtade arvus, kuivõrd eestlaste elatustasemes ja sellest tulenevalt piletihindades.

Lõpetuseks on minul küsimus suurele ringile: miks me ei suuda olla ausad probleemi olemusest rääkides?