Häirekeskuse abi muutub kiiremaks

 (4)
Häirekeskuse abi muutub kiiremaks
Foto: Andres Putting

Häirekeskuse tarbeks loodav kaardirakendus aitab abil kiiremini jõuda abivajajateni.

Häirekeskus, siseministeeriumi infotehnoloogia- ja arenduskeskus (SMIT) ja AS Logica Eesti allkirjastasid hankelepingu häirekeskuses oleva infosüsteemi täiendamiseks GIS-112 tarkvaraga, mis kiirendab hädaabiteadete töötlemist ja abi kohale jõudmist.

Tarkvara kasutuselevõtul kuvatakse helistaja ning operatiivsõidukite asukohad projekti käigus kasutusele võetavale digitaalsele kaardile. See võimaldab kiiresti määrata sündmuse asukoha, leida lähim sündmusele reageeriv meeskond ja edastada mure asukoht reageerivale päästemeeskonnale või kiirabibrigaadile, vahendab BNS.

Häirekeskuse direktori Janek Laeva sõnul astub Eesti 112-teenus GIS-112 projekti realiseerumise järel ühte ritta Euroopas selles valdkonnas kaasaegset tehnoloogiat kasutavate riikidega nagu Soome, Rootsi ja Island.

"Abivajaja asukoha andmete kiire jõudmine häirekeskuse andmebaasi on oluline igale Eestis viibivale inimesele, seega nii siin alaliselt elavale kui ka küllasõitnule, et hoida kokku abi kohalejõudmiseks kuluvat aega," märkis Laev. Päästeameti direktori asetäitja Alo Tammsalu sõnul aitab loodav süsteem hoida kokku aega ja raha, võimaldades senisest paremini jagada ressurssi sündmuskohtadele ning andes päästetööde juhtidele paremad võimalused päästetööde edukamaks teostamiseks.

Häirekeskus saab uue tarkvara Eesti-Šveitsi koostööprogrammi raames. Projekti eelarve on ligi 2,4 miljonit Šveitsi franki ehk 1,5 miljonit eurot, sellest 15 protsenti finantseerib Eesti riik ja 85 protsendi ulatuses Šveits.