"Uue süsteemi käivitamisel on olnud keerukusi, mis mõnes mõttes on paratamatu - iga uus asi vajab sisseelmist," selgitas Koolitööde ASi esindaja Sten Soosaar. "Oleme võtnud eKooli arendamisel ning parendamisel arvesse pea kõiki tagasisideks saadud kommentaare - piltlikult võib öelda, et uuendused on meie aktiivsemate kasutajate endi ellu kutsutud. Nagu kaks esimest nädalat on näidanud, on uus eKool arenemisvõimeline ja me saame kasutajatele alati heade ettepanekute puhul kiiresti vastu tulla - kõik mõtted, mida parandada või täiendada, on alati teretulnud."

"Mõningad navigeerimismuudatused kasutajaliideses tekitasid paljudes eKooli staažikates kasutajates segadust, kuid uuendustega on vaja lihtsalt harjuda ning keskkond saab kiiresti selgeks," ütles Sten Soosaar. "Uue süsteemi puhul lisame funktsionaalsust etappide kaupa, et testida süsteemi suure kasutajate arvu juures ning tagada nende piisav koolitus. Kahe aasta jooksul tehti eKooli arendamisel väga põhjalikku uurimistööd ning koostööd kõikide kasutajagruppidega. Eesmärk oli parandada õppimise ja õpetamisega seotud suhtlemist, millest saaksid aktiivselt osa võtta nii kool kui kodu."

"Vanale eKoolile heideti koolijuhtide poolt ette, et tegemist on elektroonse päevikuga interaktiivses vormis, mis ei rahulda koolide vajadusi," nentis Sten Soosaar. "Praeguses eKoolis on koht grupitööde tegemiseks, õppematerjalide ülesriputamiseks ning head integratsioonivõimalused erinevate õpitarkvaradega, kuid me kavatseme need võimalused kättesaadavaks teha järk-järgult. Kuna kooliaasta alles algas, siis on arusaadav, et uus eKooli pole saanud oma funktsionaalsust veel tõestada ning kõige suurem koormus langeb just õppeaasta algusesse. Selleks, et tulevikus aega ja raha kokku hoida, tuleb esimesel aastal natuke rohkem tööd teha."

"Uues eKoolis on välja töötatud mitmed innovaatilised uuendused, mis vähendavad olulisel määral eKooli administreerimiseks kuluvat tööd," rääkis Soosaar. "Näiteks on päevikute arv vähenenud enamuse koolide jaoks neli korda ning iga järgmine õppeaasta vahetus hoiab administreerimiskulu kokku ligi 2 nädalat. Samuti on tagatud kõik vanas süsteemiski olnud funktsionaalsused: iga ainetund on eristatav kuu, kuupäeva ja tunni numbri järgi, foorum, puudumisi ja hindeid on võimalik sisestada ühe tulbana ja nii edasi."

"Samuti pole mõtet karta, et eKoolist saab mõni uus suhtlusportaal," kinnitas Sten Soosaar. "eKool tahab aktiivsemaks muuta kodu ja kooli vahelist dialoogi, mis on seotud õppimise ja õpetamisega. eKooli näol on tegemist konkreetsele sihtrühmale mõeldud keskkonnaga, jagades infot ainult kindlate osapoolte vahel."

"Mõistame ka koolijuhtide muret eKooli kasutamise tasust," ütles Sten Soosaar. "Septembris alustas uus eKool tõepoolest mõningate raskustega ning me hindame adekvaatselt mitte ainult osutatud teenuse kvantiteeti, vaid ka kvaliteeti ja proovime leida kompromissi kõikide koolidega, kellel on meile etteheiteid. Püüame jõuda iga kooliga otse suheldes mõlemaid pooli rahuldava lõpptulemuseni."

eKool (http://www.ekool.ee) on 2002. aastal käivitunud internetipõhine õppeinfosüsteem, mis ühendab kõiki õppetööga seotud osapooli: koolijuhte, õpetajaid, klassijuhatajaid, õpilasi, lapsevanemaid. eKooli haldab Koolitööde AS. Täna kasutab eKooli 440 kooli ja umbes 80 000 kasutajat päevas. eKoolil on kuus 300 000 erinevat kasutajat.