Läksin Helsinki TE - palvelusse, võtsin järjekorra numbri ja see oli ainult infosse, kus suunati kohe arvutisse ennast töötuks vormistama. Palusin ka abi, kuidas see vormistada ja nägin, et seal toimetas ainult neli teenindajat, kes tegelesid sellega, kuidas võtta digitaalselt töötu arvele ja vormistada ta õigesti ära.

Edaspidi kujunes nii, et minuga võeti andmete tõestamiseks telefoni teel ühendust. Mulle öeldi, et ma ei oleks pidanud isegi sinna asutusse kohale minema, sest kõik saab ka kodus teha ja töötuna olla isegi välismaal. Töötukassas ei pea töötuse ajal ka füüsiliselt kohal käima. Olevat ju digiajastu ja ühendust saavad nad võtta minuga e-maili teel või helistada.

Praegu olengi Soome töötuna Eestis ja kuna ma olen ühe ametiühingu liige, siis on mul võimalik saada sellist töötu toetust, mis on Eestis keskmine palk.

Mäletan, kui olin 2014 aastal Eestis töötu, siis oli mul kohustus kaks korda kuus füüsiliselt kohal käia ja seal büroos oli trobikond klienditeenindajaid. Tuleks teha Soome moodi, et oleks digiteenindus ja töötud ei peaks seal füüsiliselt koha peal käima, vestlus toimuks telefoni või e-maili teel.