Disainiagentuuri loovjuht: kui välistööjõud on tasemel ja kasulik, siis tuleks läbi tule ja vee minna

 (7)
ID-Kaardi tehases.
Pilt on illustratiivneFoto: Tanel Meos

Välismaalaste Eestisse tööle värbamine võib ju olla lihtne, aga siinne paberimajandus ja bürokraatia on nii mõnegi tööandja arvates liiga keeruline ja vajaks lihtsustamist. Oma kogemusest räägib Disainiagentuur Bit Finer loovjuht Lauri Post.

Otsisime mõni aeg tagasi bitfiner.com tiimi UX disainerit ja jõudsime väga huvitava inimeseni, kes on pärit Singapurist ja elab hetkel Eestis. Kuna professionaalsed oskused ja soov areneda olid olemas, siis ei tekkinud ka hetkekski kahtlust, et koostööd mitte alustada.

Meie kogemus välistööjõuga on võrdlemisi positiivne ja väga värske, kõik avaldused ja vajalik info on internetis olemas ja protsessi keerukus taandub emaili saatmise ja digiallkirjaga. Ainuke aeganõudev tegevus on materjalide läbitöötamine ja tööprotsesside kohandamine. Siiski julgustan ettevõtjaid hoidma avatud meelt, kui tööjõud on tasemel ja kasulik, siis tuleks kasvõi läbi tule ja vee minna. Õnneks antud juhul seda tegema ei pea.

Protsessi nõrgemad küljed:

- Suhtlus ametkondadega on võrdlemisi pikk protsess ja kulgeb rahulikus tempos
- Täpset juhist, mida tööandja tegema peab, ei ole
- Dokumentide täitmine Wordis võiks toimuda kaasaegsemal viisil

Soovitustena tooks välja:

- Teha väga täpsed juhised tööandajtele ja töötajatele, kes mida täpselt tegema peab ja millised järjekorras. How to juhis
- Avaldused võiksid olla internetist täidetavad, allkirjastatavad, saadetavad ja jälgitavad
- Siduda e-residentsus ja välistööjõu palkamine, lihtsustada läbi selle protsessi
Blockchain

Seotud lood:

Singapurist pärit töötaja tagasiside:

Olen sündinud Singapuris, kasvasin üles Malaisias ja õppisin Suurbritannias. Leian et Eesti on väga eriline riik. Tartu on väga kompaktne linn, kus on ligipääs kõigele, mida vajan, muutis siia tööle tulemise väga lihtsaks. Leidsin enda eelmise ja ka praeguse töökoha puhtalt teistelt kuuldud info läbi. Kandideerimaks tööle, leidmaks elukoha, samuti ühistranspordist aru saamiseks saadud oli informatsioon kõik väga arusaadav ja ka kohalikud olid väga abivalmid suunamaks mind õigetesse kohtadesse.

Protsess, et saada siin elamisluba, ei olnud väga keeruline. Kõige raskem kogu protsessi juures oli keelebarjäär. Mõistmaks, mida oli võimudel vaja ja millal neid erinevaid asju vaja oli, pikendas mõnevõrra kogu protsessi. Pean tänama kohalikke tuttavaid, kes mind selle juures aitasid. Mind kutsuti ka spetsiaalsetele kokkusaamistele, kus siia elama asuvatele välismaalastele tutvustati Eesti seadusi, kultuuri ja palju muud. Selline sissejuhatus aitas mind väga palju elamaks sisse siinsesse ellu. Kui sain residentsikaardi, oli väga lihtne avada siinset pangakontot, aga muidugi nõudis see natuke eelnevat uurimist, mis võimalusi erinevad pangad pakuvad.

Kuigi kohalikud rääkisid mulle, et eestlased on kinnised ja eemalehoidvad, on minu kogemused hoopis vastupidised. Töö juures on väga palju suhtlust ja motiveerivat atmosfääri. Tudengite, õppejõudude ja kohalike vaheline keemia Tartus on jätkuvalt (ja kasvavalt) inspireeriv. Eesti võib küll olla väike, aga mul on väga hea meel olla selle riigi eduka arengu osa.

Selleks, et julgustada välismaa talente Eestisse tulema, võiks võimud rohkem tähelepanu pöörata sellele, et panna kokku rohkem inglisekeelset dokumentatsiooni lihtsustamaks siinset asjaajamist ka neil, kellel on alguses raskem kohaneda. Kuna väga paljud riigid ei kasuta ID-kaarte nagu Eesti, väga palju asju aetakse digitaalselt, siis võiks välismaalaste puhul mõista, et nemad on harjunud pigem paberimajandusega ja vajavad toetust, et ka digitaalselt hakkama saada.