Noorematel ärimeestel on satelliitbeibed kas kiirel rotatsioonil (iga nädalavahetus uus), keskkiirel rotatsioonil (vahetub kord kuus) või nn best-before-põhisel rotatsioonil (vahetatakse teatud vanusepiiri, nt 23 eluaasta möödumisel).

Satelliitbeibe hankimist võib võrrelda Tallinki aktsia ostmisega: suured laenud on sponsori (aktsiaomaniku) kaelas ja positiivsed rahavood jäävad beibele (puukfirmadele) — näiteks kosmeetika (hotellindus), ehted (valuutavahetus), reisid (toitlustus) jne.

Ehkki majanduslikus mõttes on ka beibed ju investorid. Kui investorid investeerivad aktsiatesse, siis nemad enda välimusse. Meestele meeldivad ilusad naised, naistele edukad mehed. Enda huvitavusse beibed investeerida ei viitsi, sest vastasel korral poleks nad beibed, vaid pikaajalisel kasutusrendil olevad kurtisaanid. Beibede investeerimishorisont on aga lühem ning dividende makstakse ka rohkem.

Ülemaailme rahanduskriis ja Eesti majanduse jahtumine on kaasa toonud allakäigu ka edukate ärimeeste klubi-, baari- ja voodikaaslaste majanduses. Kokkuvõtlikult tuntakse seda beibemulli lõhkemisena, mille ohvriks langenuid tuntakse beibede, satelliitbeibede või grillkanade nime all.

*Tekst on kompileeritud investeerimisportaali LHV foorumi teema „Beibendussektor Eestis” põhjal. Suur tänu: Karum6mm, luuna, rehatrader, solver, rakuc, taksidermist, opex, privador, Lagnese, taavi186, mykoloog, Marvin, Stealth, kallo, Adamski, show, Erkki!