Kaasajal on viisakas enne külla tulekut sellest ikka teada anda, et leida vastastikune sobiv aeg külastuseks, aga EE saadab oma voolumõõtjakontrollid kohale ilma igasuguse ette teavituseta.

On ju olemas süsteem, mille kaudu teavitatakse kliente katkestustest. Sama süsteemi tuleks viisakal firmal kasutada ka oma lugupeetud klientide külaskäiguplaani koostamisel. Meie kodud on puutumatud ja elektrituruseadus, mis reguleerib elektri ostu-müüki, ei kohusta elektritarbijat oma ruumidesse lubama suvalisel ajal ukse taha tulnud elektrikontrolli. Loomulikult on arusaadav, et voolumõõtjaid tuleb kontrollida, aga seda tuleb teha siiski lugupidavalt tarbija suhtes, kes selle väga kalli kauba ju oma taskust kinni maksab.

Jään ootama EE viisakat teadet, millal külastab mind elektrikontroll, kelle täna ukse tagant minema saatsin. Aga kui ma leian ta jälle ette teatamata oma maja ukse tagant, siis tunnen, et EE eeldab, et kõik tema kliendid on vargad, keda on vaja teolt tabada.

Elektrilevi: ka ette teatamine põhjustab paljude klientide pahameele

"Plaanilist kontrollnäitu võtab Elektrilevi kord aastas ja seda teeme valdavalt partnerettevõtete abil. Kokku võtame regulaarseid kontrollnäite aastas ligikaudu 580 000. Kontrollnäiduvõtmise vajadus kaob lähitulevikus koos näitude kauglugemisele üleminekuga.

Juhul, kui arvesti asub avalikul territooriumil ja näidu võtmiseks ei ole vaja kliendi kohalolu, on tavapärane, et näidu võtmisest ette ei teatata. Oleme sellise praktikani jõudnud eelkõige seetõttu, et ette teavitamine põhjustab teisipidi paljudes klientides segadust ja pahameeltki, et asjaga, mille saame ise korda ajada, klienti häirime.

Kohtades, kus vajame arvestile ligipääsuks kliendi kohalolu, püüab näiduvõtja samas piirkonnas ja näiteks samas kortermajas esmalt võimalikult palju arvesteid üle vaadata operatiivselt, ukselt uksele käies. Näiduvõtmine võtab reeglina aega vaid viis minutit ja siin mahuka administratiivse süsteemi seadmine, et leida võimalikult paljudele sama piirkonna või kortermaja klientidele enne kohaleilmumist sobiv aeg, teeb protseduuri üsna ebaefektiivseks ega rahulda samuti kõiki kliente. Seega teeb näiduvõtja esimese tiiru ilma teatamata, kuid nende arvestite puhul, mille näitu võtta ei õnnestunud, helistatakse ja lepitakse kliendiga kontrollnäidu võtmise aeg kokku. Kui klient kõnele ei vasta, jätab näiduvõtja kirjaliku teate teema kirjelduse ja palvega helistada näiduvõtjale tagasi.

Elektrilevi kontrollnäidu võtja peab alati kaasas kandma töötõendit ja Elektrilevi partner peab kliendi soovi korral esitama töötõendi ja volituse.

Kliendi kirjeldatud juhtumist nähtub, et kliendile näiduvõtja ette teatamata ukse taha ilmumine ei sobinud. Sellistel juhtudel soovime siiski leida paindlikke lahendusi – kui klient ka otse meie poole pöördub –, nii et saame juhtunut lähemalt selgitada, püüame teha kõik võimaliku, et edaspidi klienti häirivat käitumist vältida."