Algab läbi aegade suurim Eesti reklaamikampaania

 (224)
Vanalinn
Foto: Andres Putting

Evelin Ilvese juhitud Welcome to Estonia arendamiseks tehtud 13miljoniline kulutus läheb prügikasti ning Eesti riik alustab 150 miljoni kroonise imago kujundamise ja enesetutvustamise kampaaniaga.

Algamas on läbi aegade suurim Eestit välismaal tutvustav kampaania, mis peaks olema silmaga nähtav meie lähinaabrite ajakirjades, telekas ja tänavatel. Muuhulgas hääbub Eesti bränd Welcome to Estonia, sest juba on välja töötamisel “uus ja positiivne imago”, mis saab olema laiem kui üks lause.

Praegu käib konkurss, kus otsitakse kolme rahvusvahelist reklaamibürood, kes suudaksid vahendada vähemalt üheksas riigis 90 miljoni krooni eest reklaamipindu ehk aega telekas, pindu tänavareklaami tulpadel, lehekülgi ajalehtedes ja ajakirjades. Teise konkursiga otsitakse samuti kolme reklaamibürood, kes 60 miljoni krooni eest kujundaksid reklaamikampaaniaid ja mõtleksid välja meeldejäävaid sõnumeid Eesti kohta.

Tegemist pole ühe kampaaniaga, vaid raamlepinguga mitmeks aastaks, mis annab võimaluse popsata Eesti sõnumiga välja siin ja seal. “Me tahame olla tegusad võimalikult paljudes riikides,” ütleb majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts.

Eesti eesmärk on end teadvustada Lätis, Leedus, Soomes, Venemaal, Rootsis, Saksamaal, Norras ja Suurbritannias. Loetelu on lahtine ja sinna võib vajadusel lisanduda veel mõni riik, näiteks Itaalia või Hispaania.

Reklaamikampaania tutvustab Eestit kui toredat reisisihti, räägib Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse turismi arenduskeskuse direktor Tarmo Mutso. Projekti veabki Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus.

“Terve turismisektor vajab seda kampaaniat,” ütleb Reisieksperdi juht ja turismifirmade liidu juhatuse liige Sven Lõoke. Möödunud aastal juhtus esmakordselt, et Eestis käinud turistide arv ei kasvanud. Seevastu on kerkinud uusi hotelle nii Tallinnasse kui ka Tartusse. Tallinna lennuväljal on järjest rohkem ühendusteid Euroopa linnadega. Estonian Air avab uusi liine. “Eestit on vaja tutvustada ja imagot parandada,” kinnitab Lõoke.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis on valminud hiiglasliku kampaania idee, mis on kirjas pika nimega dokumendis „Eesti kui reisisihi arendamise strateegia aastateks 2008-2013”

Loe Ekspressist, palju kulutab riik kampaaniale viie aasta jooksul