“Riigikogu valimistel on määrava tähtsusega erakonna kaubamärk, selle tuntus ning meeldivus. Seepärast näemegi niivõrd massiivseid valmisreklaame ning erakondade korporatiivsetes värvides inimesi, kes kampaaniat teevad,” ütles Voog.

“Kogenud poliitikud teavad, et enamik uusi tulijaid hindab tuntusest tulenevalt oma võimalikku häältesaaki oluliselt üle,” märkis Aivar Voog. “Samuti valmistab avalikkusele vahel üllatuse see, et erakonda vahetanud inimese häältesaak on teises erakonnas kas oluliselt suurem või väiksem. Väga oluline seos on siin justnimelt erakonna kaubamärgiga. Kui see on tugev, saab ka nõrgem kandidaat parema tulemuse.”

“Siiski on selge, et erakonna kaubamärgi kuvand kujuneb suuresti teda moodustavate inimeste mainest ning tegudest – nende meeldimisest või mittemeeldimisest,” selgitas Aivar Voog. “Edukas erakond on lihtsalt paljude väga heade “kaubamärkide” kogum, kus ühe “alambrändi” tugevus mõjutab kogu tulemust riigikogu valimiste kontekstis kuni 10 protsendi ulatuses. Tugev erakond muudab nõrga kandidaadi tugevaks ning nõrk erakond tugeva kandidaadi nõrgaks.”

Isikumandaadi saamiseks on Aivar Voogi sõnul oluline nö ringkonna tugevus, kus tuntuid ja seetõttu tugevaid konkurente on vähem: „Hea ringkond peab olema, seal jääb isikumandaadi lävi 7-8 protsendi kanti. Samas näiteks Lääne-Virumaal tuleks isikumandaadi saamiseks koguda 20 protsenti häältest, mis on praktiliselt võimatu ülesanne.“

TNS Emor on 1990. aastal loodud teabe-ja uuringuteenuste pakkuja. Alates 2001. aasta algusest kuulub Emor üleilmsesse turundusteabe kontserni TNS. TNS on osa Kantar`ist, mis on maailmas suuruselt teine teabeteenuste kontsern.