1. Jälle mingi nõme klient tolgendab siin…
Müüja, kes näeb, et klient tuleb poodi, reageerib sellele silmade pööritamise ja väga raske ohkega, ajab end vaevaliselt toolilt püsti ning annab kogu oma olekuga märku, et klient ei ole siin poes väga oodatud.

2. Mul jäi sinu pärast tähtis vestlus pooleli!
Müüja, kes tšätib aktiivselt Skypes, Facebookis või veel parem — telefonis. Kui klient tuleb poodi, on kaks võimalust. Ta kas ignoreerib klienti täielikult ning jätkab vestlust nagu kedagi teist poleks ruumis või siis teatab demonstratiivselt ja nipsakalt ja kindlasti nii valjusti, et klient kuuleks: Ma ei saa sinuga praegu rääkida, ma pean siin vahepeal jälle tööd tegema, onju!

3. Korraarmastaja
Ta käib kliendil pidevalt sabas ning iga kord, kui klient mõnd riideeset puudutab või lähemalt silmitsema jääb, süttib müüja silmis kuri tuluke ning ta tormab välgukiirusel riideid õigesse asendisse tagasi panema. Selle liigutuse teeb ta ka siis, kui klient on kogemata õla või kotiga riidepuud korra riivanud. Oma abi müüja muidugi ei paku, klient kuuleb vaid tema vihast hingamist oma kuklas.

4. Ma ei ole siin selleks, et sind aidata!
Müüja, kes jälgib klienti kullipilguga, kui see poes asju uurib. Kui klient küsib, kas mõnda kleiti või seelikut on näiteks teises suuruses või kas ühte konkreetset pluusi on ka teises värvitoonis, nähvab müüja: “Kõik on väljas!” Teine variant: müüja näeb, et klient on kogu poe läbi käinud, kõik asjad läbi vaadanud ning tuleb küsima, sest pole soovitud eset leidnud ja müüja vastus kleindi abipalvele on “Minge vaadake, need asjad on seal!” millele järgneb laisk käeviibe kuhugi suvalisse suunda.

5. Mind ei ole siin!
Klient siseneb poodi, ütleb müüjale tere, kuid jääb siis ihuüksi. Müüja lahkub taharuumi, suures kaubanduskeskuses teise poe müüjaga juttu vestma või kuhugi arusaamatusse kohta, kuhu müüjad aeg-ajalt kaovad… igatahes kliendi jaoks ei ole teda olemas, küsida midagi ei saa, osta ka mitte.

6. Üliagar müügiagent
Ta hüppab kliendile peaaegu sülle, soovitab kõiki riideid kliendi soove ära kuulamata, lükkab kliendi riidekuhjaga riietuskabiini ning pistab ise ka pea sisse. Kõik esemed sobivad kliendile suurepäraselt, kõik on fantastiline, kaunis, super, suurepärane, imeline, megavahva. Ostu sooritamata ei välju siit poest ükski klient!

7. Kas sa tõesti arvad, et see mahub sulle selga?
Üliagara müügiagendi vastand on müüja, kes justkui ei tahakski midagi müüa. Kui sa küsid midagi proovida, mõõdab ta sind pealaest jalatallani ja muigab oma issake-ta-arvab-et-see-sobiks-talle näoga. Ta kortsutab kulmu, kui sa küsid suurust, mis tema meelest sulle ilmselgelt selga ei mahu ja vangutab pead, kui sa proovid kingi, millega sa kohe ilusti kõndida ei oska. Lahkud poest tühjade kätega ja tundega, et sa oled kole, paks ja sulle ei sobi mitte miski.

8. Kas ma saan teid aidata? Aga nüüd? Nüüd? Aga NÜÜD!?
On okei, kui müüja seda ühe korra viisakalt küsib, andes märku, et on olemas ja valmis, kui peaksid tema abi vajama. Aga kes tahaks, et müüja käib sabas, annab sulle suuruseid, enne kui sa neid küsinud oled ja ootab proovikabiini taga nagu truu valvekoer, isegi tema kinganinad ulatuvad kardina alt proovikabiini...

9. Aga see on ju nii hea diil!
Maksad kassas oma pluusi ja seeliku eest ning müüja küsib siis, kas sa ikka märkasid, et viis paari sokke saab kolme hinnaga. Muidugi märkasid, aga sa ei vaja sokke. "Olete te kindel? See on väga hea pakkumine!" Keeldud uuesti viisakalt. "Sellist pakkumist ei tule tihti ja valida võib kõigi erinevate sokkide ja isegi põlvikute vahel," meelitab ta edasi. "Ma tõesti ei soovi," ütled uuesti ja selle peale vaatab ta sind kõige ehedama no-mine-siis-p***e näoga.

10. Vabandage, me sulgeme
Jõuad poodi 20 minutit enne sulgemist, aga sulle teatatakse viisakalt, et enam midagi osta ei saa, sest kassa on juba tehtud ja enam müüa ei saa... ja kõik selle pärast, et müüja isiklikud plaanid on kiiremad ja olulisemad kui kaupluse õigeaegne sulgemine.

Kallis lugeja, kirjuta meile, milliste ebameeldivate müüjatega oled sina kokku puutunud?