1. Kasuta kvaliteetseid ja eristuvaid pilte


Tõhus viis tekitada tugevam emotsioon ning hoida külaline oma e-poes on veenvate piltide ja bännerite kasutamine, mis kõnetaks teie potentsiaalseid kliente. Esimene mulje tekib poole millisekundi jooksul. 90% ajju saadetud teabest on visuaalne.

Paraku enamik hästi õnnestunud pilte tasuta fotopankadest on tihti juba erinevatel veebilehtedel kasutuses.

Võimalik, et müüd toodet, mille sarnaseid leiab ka teiste pakkujate juures. Seega panusta eristuvatele piltidele ja selgetele sõnumitele.

Soovitused

  • Ole loominguline ja vali pilkupüüdvaid pilte.
  • Hästi toimivad pildid toodetest kontekstis (nt kingad koos kokkusobiva käekotiga, mänguasi lapse käes, dekoratsioon kenasti sisustatud vannitoas, jne).
  • Suure hulga tasuta ja eristuvaid fotosid leiad siit: Unsplash ja Pexels.
  • Kui oled leidnud eristuva pildi, võid osta tunnikese kujundaja aega, et asetada sellele oma toode.

Foto: Unsplash

2. Toeta müügikasvu live chat’i ehk vestlusakna abil

E-poe külalisele tuleb pakkuda efektiivset abi, kui ta peaks seda vajama.

Vestlusaken kodulehel või e-poes võib olla märkimisväärne konkurentsieelis, kui osatakse see enda kasuks ja kliendi rõõmuks tööle panna.

Miks on oluline professionaalse klienditoe keskuse olemasolu sinu e-poes?

Tänapäeval ei soovi klient enam pikalt meilile vastust oodata. Ka sinule pole kasulik, kui ta e-poest lahkub.

Telefoni teel ei ole võimalik edastada pilte, linke ega pakkuda piisavat müügituge. Seega vestlusakna võimekusest sõltub sinu klienditoe töö kvaliteet.​

Näiteks kodumaine TranslateWise’i chat maksab vaid 19 eurot kuus ja 2 minutiga saad lisada veebilehele müügikasvu toetava klienditoe keskuse, milles on:

  • mitmekeelne chat,
  • e-kirja vorm,
  • kõnevõimalus,
  • KKK.

Need kiirvalikud aitavad hoida külastajat tootelehel ja saada ostuotsuse tegemiseks abi mugavamalt.

Ligi 30% sinu e-poe külalistajatest ei räägi eesti keelt emakeelena.

Isegi kui sul on kohalik e-pood ja su veebileht on vaid ühes keeles (lokaliseerimine on kulukas ja nõuab aega), aitab mitmekeelne chat suhelda ilma keelebarjäärita kõigi klientidega.

Sa ei saa pidada kahte telefonikõnet korraga, aga tänu tehnoloogia arengule on kolm reaalajas vestlust eri keeltes väga lihtne ja efektiivne.

TranslateWise’i mitmekeelse klienditoe keskuse saad lisada lehele oma firmavärvides vaid 2 minutiga.

Aita e-poe külastajal langetada ostuotsus läbi vestlusakna

  • Kasuta oma ekspertteadmisi, anna põhjalik vastus ja viita parimale lahendusele alati lingi täpsusega.
  • Küsi tagasisidet, kas pakutu vastas ootustele või klient otsib veel variante.
  • Kui soovitud toode ei ole laos, ära lõpeta nõutult vestlust, paku parim võimalik alternatiiv.
  • Veendu, et klient leidis otsitu ja täna teda e-poe külastuse eest.


Siit leiad lisaks 12 lihtsat ja praktilist soovitust, kuidas vestlusaken enda kasuks tööle panna.

Lisamine veebilehele võtab 2 minutit.
Investeering: 30 päeva tasuta, kohustusteta. Edaspidi 19 eurot kuus.

3. Analüüsi kasutajakogemust oma veebilehel


Küsi ausat tagasisidet ja hinnangut oma e-poe kasutajakogemusele oma potentsiaalsetelt klientidelt.

Äriliselt hästi toimiva e-poe arendamine eeldab väljakutsete mõistmist, millega külastajad silmitsi seisavad. UX ehk kasutajakogemus on võimas vahend online-müügi suurendamiseks. Ülimalt tähtis on keskenduda kliendisõbraliku veebilehe ülesehitusele ja laitmatu kasutajakogemuse loomisele.

Mida saab kasutajakogemuse parandamiseks teha juba täna?

Testida UX-i ja veenduda:

  • kas sinu e-poe lehe ülesehitus on selge ja loogiline;
  • kui lihtne on klientidel e-poes navigeerida;
  • kas kõik CTA-nupud (call-to-action) on selgelt ja hästi paigutatud;
  • kas klient vajab tuge, et jõuda ostuotsuseni;
  • kas töölaua- ja mobiiliversioon toetavad ostuotsust ning eduka makse sooritamist.


Et mõista, mida täpsemalt on vaja sujuvamaks ja selgemaks muuta, võid proovida UX-i valideerimise teenust. Seda pakub näiteks kodumaine Sharewell, mis koondab 15 000 testijat eri vanuses üle Baltikumi.

Raport valmib 24 tunni jooksul.
Investeering orienteeruvalt 25–75 eurot.

4. Suurenda keskmise ostukorvi väärtust


Tee ristmüüki, et suurendada keskmise ostukorvi väärtust. Teades, et klient otsib jooksujalatseid, paku julgelt juurde näiteks sel hooajal kõige minevamad soojad retuusid ja sõrmkindad. Ilmad on jahedad ja ikka on meeldiv tunda, et e-poe tegija hoolib kliendi tervisest.

Juhi kliendi tähelepanu sellele, millised kampaaniad parasjagu veel käimas on või kui tasuta transpordi rakendamiseks on seatud tellimuse piirmäär. Seda võid teha pop-up-bänneri kujul ostukorvi lehel või ka läbi vestlusakna.

Näiteks paiguta ostukorvi lehele bänner, millel unikaalne eripakkumine. Võid kasutada ka suunamudijat ehk influencer’it, kes soovitab hooaja hitt-toodet nii sinu bänneril kui ka oma kanalites. Kuigi klient mõistab, et mõjuisikule on reklaam eest makstud, on hittidel ja soovitustel psühholoogiliselt suur jõud.

Kui sa ei ole veel suunamudijate kaudu oma e-äri kasvatada proovinud, siis Eesti suunamudijate platvorm Promoty võib abiks olla.

Loe rohkem: Promoty
Investeering: keskmiselt 100–250 eurot kampaania kohta, mõni influencer on valmis tegema ka soodsamalt; suure jälgijaskonnaga suunamudijad küsivad ka 500–800 eurot kampaania eest.

5. Muuda ostuprotsess lihtsamaks


Vaatamata online-müügi kiirele kasvule on ostukorvide pooleli jätmine ikka veel üks e-poodide suurimaid probleeme.

Ainuüksi eelmisel aastal jäeti ostukorvidesse lõpetamata oste ca 18 triljoni euro väärtuses, millest 63% oleks saanud toimuda. 2022. aasta trendidest selgub, et hüljatud ostukorvide arvu vähendamiseks on võimalik juba täna nii mõndagi ära teha.

Foto: Unsplash

Väga oluline on luua sujuv ja kiire ostude sooritamise protsess.

Mida vähem lisaklikke, seda suurem müük.

  • Võimalda osta sisse logimata / kasutaja loomine võiks olla vabatahtlik.
  • Loo kasutaja ilma konto verifitseerimiseta, sisesta minimaalselt andmeid.
  • Ostukorvist makseni jõudmine võiks võtta kliendil 30 sekundit – kontrolli, mitu sekundit see nõuab sinu e-poes.
  • Paku maksimaalselt maksevalikuid (kaardid, pankade makselingid, Google Wallet, ApplePay, Stripe jne).
  • Veendu, et sinu makselahenduse pakkuja SLA on kõrgeim.
  • Paku klientidele reaalajas müügiabi vestlusakna kaudu ja aita vajadusel müügiprotsessi kiirendada.


Soovitus

Kutsu appi testima Eesti üks parimaid e-kaubanduse asjatundjaid TesteShop, et saada tagasisidet oma e-poe ostuprotsessile ja kliendikogemusele avalehele sisenemisest järelteeninduseni.

Investeering: 400 eurot.
Hind sisaldab analüüsi koos soovitustega ja TesteShopi kvaliteedimärgist.

Loodame, et nendest soovitustest oli sulle abi, ja soovime, et Eesti e-poe tegijad õnnestuksid!

Jaga
Kommentaarid