"Kõik laevad, mis alates Ever Giveni kinnijäämisest kanali otstes ootasid, on selle praeguseks läbinud," kinnitas Rabie.

Hiiglaslik konteinerilaev, mis liikluse kanalis pea nädalaks peatas, pääses kaldast lahti nädala algul. Töömeeste raske pingutus ja esmaspäeval saabunud kõrge tõusuvesi aitas laeva taas liikvele.

400 meetri pikkune ja 60 meetri laiune Ever Given keeras end 23. märtsi rasketes ilmaoludes liiva sisse kinni nii vööri kui ka ahtriga. Üle 200 000 tonni kaaluv laev ei jäänud lihtsalt veidi kinni, vaid surus end sügavale kaldasse. Arvestades, et kanal on selles lõigus üksnes 200 meetrit lai, seiskas see liikluse täielikult.

Tekkinud järjekorra klaarimine võttis samuti pea terve nädala, sest vahepealse ajaga jõudis end ära parkida ligi 400 alust. Osadel neist oli võimalus ümber Hea Lootuse neeme Aafrikale tiir peale teha ja ringiga Euroopasse suunduda – ja osa seda tegigi, ehkki keeras viimaste uudiste peale uuesti tagasi, sest ümbersõit pikendanuks teekonda üle nädala, kulutades lisaks ajale ka kütust. Teiseks oli enamik laevu juba olukorras, kus neid poleks saanud niisama lihtsasti ümber pöörata. Kui kitsas koridoris liiklus järsku vastassuunaliseks pöördub, on kaoseoht suur.

Katkestuse majanduslikku kahju on esimese hooga raske mõõta. Hinnanguliselt liigub kanali kaudu iga päev kümne miljardi dollari jagu kaupa ja tooret. See on kaheksandik kogu maailma kaubandusest ja üle miljoni barreli jagu naftat.