TOP 5 | Pandeemia suunas moesõbrad veebipoodidesse ostlema. Milliseid moekaupu eestlased kõige rohkem otsisid?
Moekaupade veebimüügi üheks edendajaks võib pidada pandeemiat, mis oli samas 2020. aastal ka üks füüsiliste kaupluste müügikäibe vähenemise põhjuseid. „Covid-19 pandeemiaga seotud piirangud mõjusid moetööstusele väga rängalt. Füüsiliste kaupluste müügituluga arvestanud ettevõtted jäid 2020. aastal ühtäkki ilma klientideta, mis omakorda mõjutas kõvasti nende rahalist seisu. Oli näha, et veebimüük suutis osa kahjust korvata, kuid mitte täies mahus,” ütles Balti turu juht Peter Hupka.
Üllatuslikult ei mõjutanud esmakordselt nii suures mahus riigis rakendatud lockdown ja kodukontor kuigi palju Eesti naiste moevalikuid. Moekaupade otsingumootori TOP 5 hulka kuuluvad tellimuste arvu põhjal erinevad kleidid ja mantlid, kusjuures enimsoovitud kaubad olid kõrge kaelusega midikleit, sportlik midikleit ja klassikaline A-lõikeline kleit. Ka Eesti naised on valmistunud karmiks talvekülmaks, ostes pikki ja tavapikkuses tepitud mantleid kapuutsiga.
Tootekategooria otsingu järgi kuuluvad Eestis 2020. aasta TOP 10 hulka naiste saapad, sealhulgas matka- ja poolsaapad, erinevad kotid – käe-, poe- ja õlakotid ning kleidid ja seelikud.
Top 5 tooted (põhineb tellimuste arvul)
- Pikk tepitud mantel kapuutsiga
- Sportlik midikleit
- Kõrge kaelusega midikleit
- Tepitud mantel kapuutsiga
- Klassikaline A-lõikeline midikleit
Top 10 tootekategooriad (põhineb külastuste arvul)
- Kleidid
- Naiste jakid, joped ja mantlid
- Naiste tepitud mantlid
- Naiste matkajalatsid
- Naiste käekotid, kandekotid, õlakotid
- Naiste riided ja jalanõud
- Seelikud
- Naiste riided
- Naiste jalanõud
- Naiste saapad ja poolsaapad