Idee luua OMA Care sai alguse eelkõige isiklikust vajadusest. Aastal 2012, kui sain esimest korda emaks, laienes märgatavalt minu silmaring selles osas, milliseid tooteid kasutame enda ja kodu eest hoolitsemiseks. Aasta aega turgu uurides sai selgeks, et kosmeetikaturul on puudu looduslik keha- ja nahahooldusbränd, mis oleks terviklik ning kataks kõik kategooriad. Bränd, mis oleks puhas nii seest kui ka väljast. Looduslik, nahasõbralik ja taskukohane, kuid samas efektiivne. Sealt saigi alguse idee luua enda bränd – bränd, mida tunnen ja usaldan läbi ja lõhki. Pärast pikki nõupidamisi asjatundjatega ja uurimistöid olin valmis alustama protsessi.

Sa läksid brändi jaoks Inglismaale kosmeetikateadust õppima. Kuidas selline õpe välja näeb?


Jah, sest minu jaoks oli väga tähtis, et mul oleks ülevaade ja arusaamine kogu protsessist, aga mul ei olnud sel hetkel teadmisi, kuidas luua nahahooldus- või puhastustooteid. Sellepärast võtsingi vastu otsuse asuda Inglismaal kosmeetikateadust (nahateadus ja keemiline formuleerimine) õppima, et ma ei peaks tuginema ainuüksi teiste keemikute teadmistele, vaid saaksin ka ise oma panuse anda ning olla kogu protsessi sees. Ilmselt mängis rolli ka see, et soovisin, et mul oleks ülevaade ja kontroll kogu asja üle. Kuna mul puudusid selles valdkonnas igasugused teadmised, siis esmalt leidsin enda jaoks Šotimaal algkursused, kus omandasin piisavalt teadmisi, et asuda edasi õppima kaugõppesse Londonisse. Veetsin mõned kuud Šotimaal (edasi-tagasi Eesti vahet käies) ja seejärel algas kolmeaastane kaugõpe. Õpe algab nahateadusest ja teooriast ning formuleerimise endani jõudsime ligikaudu aasta hiljem. Õpe käis enamasti internetiposti teel, kuid pidi ka kohal käima.

Kes on sulle eeskujuks?


Ma imetlen inimesi, kes oskavad leida oma elus balansi ja olla õnnelikud ning sammuvad oma teed headuse, aususe ja positiivsusega.

Kas oma brändi loomine oli keeruline?


Oli ja on siiani.

Oma brändi loomise protsess oli kindlasti palju suurem ja aeganõudvam, kui esialgu arvasin. Pärast aastaid uurimistöid olin valmis kohe alustama, kuid 2015. aastal ametlikult protsessi käivitades sai üsna kiiresti selgeks, et esimeste toodete turule jõudmine võtab palju kauem aega kui esialgu oletatud 6–12 kuud.

Üks asi on luua toote sisu, kuid hoopis teine asi on luua bränd ja selle kuvand. Kindlasti saab teadliku tarbija jaoks otsustavaks toote sisu, kuid samas on tänapäeval üha tähtsam ka brändi visuaalne idenditeet. Esiteks on see brändi visiitkaart, mis kõnetab tarbijat. Teiseks mängivad hooldus- ja puhastusvahendid olulist rolli tarbijate kodudes, kes hindavad visuaalseid elemente. Sellepärast olemegi tahtnud OMA Care'i toodete puhul lisaks puhtale sisule jälgida ka disainis suunda, et tooteid ei peaks tingimata kappi ära peitma. Olgu siis tegemist keha- või kodupuhastusvahenditega. Mind ennast kõnetab just minimalistlik ja praktiline disain.

Milline näeb välja ühe nahahooldustoote tootmise protsess?


Meil läheb üldjuhul uue toote arendamisega kuni kaks aastast, et see jõuaks ideest tarbijani. Lastesarjaga läks pea neli aastat. Ja seda põhjusel, et meile on oluline, et pudelisse ei läheks lihtsalt toode, mida müüa, vaid et igal toote elemendil oleks eesmärk ja et koostistes oleksid ainult vajalikud ained, ei ühtegi ebavajalikku täitekoostisainet. Lisaks on üks asi idee, aga teise poole tootearendusest moodustavad testimine, regulatsioonid ja dokumentatsioonid. Iga toode on erinev ja selle juurde kuuluvad nõuded: kas tegemist on veepõhise tootega või mitte, on see mahapestav või pealejäetav jne. Aga meie jaoks ei ole oluline saada turule ruttu uusi tooteid, vaid tähtis on see, et nendel toodetel, mis turule jõuavad, oleks õige eesmärk.

Räägi natukene brändi nimest OMA. See on väga isikliku hõnguga.


Brändile logo luues teadsin, et see peaks olema suurema tähendusega kui lihtsalt visuaalne pilt, mille sõnum jääks kategooriate ‘puhas’ ja ‘looduslik’ piiridesse. Brändi nimi ‘OMA’ tuli soovist, et igaüks võiks leida endale tükikese ‘enda oma’.

Sealt sähvatas ka idee teha logo asemel hoopis Braille punktkiri, et OMA oleks mõeldud just nimelt kõigile. Nägijale on punktkiri visuaalne element, kuid vaegnägijale praktiline abivahend.

Lõpuks said esimesed tooted valmis alles kaks aastat hiljem ja kogu protsess võttis koos eeltööga aega kokku ligi viis aastat, enne kui bränd oli valmis kliendini jõudma. Tuli ette palju ootamatuid ja mitte alati endast sõltuvaid venimisi. Tihti leidsin end mõtlemast, kas peaksin lõpetama, kuid tunne oli õige ja see motiveeris jätkama. Sisendasin endale, et kõige tähtsam on teha asja, millesse ise usun, mis on tehtud hingega ja õigesti, mitte lihtsalt tegemise pärast ning kiirustades.

Kuna mul on enda peas täpne visioon, mis on OMA Care ja kuhu see jõuab, on raske vahel kompromisse teha või kuulata uusi ning teistmoodi arvamusi, millega samas teen enda elu raskemaks. Kindlasti pean jätkuvalt õppima ka delegeerimist, seda ma ei oska siiani. Ikka tahan olla kogu protsessi sees ja omada ülevaadet ka kõige väiksematest asjadest. Mind võib leida nii tootmisest, pakkimisest, klienditeenindusest, turundusest kui ka kaamera tagant pildistamast.

Minu jaoks on OMA Care ja selle loomine palju rohkemat kui lihtsalt seebi tootmine. Alustades sellest, et saan luua töökohti, anda inimestele võimalus soetada puhtaid tooteid mõistliku hinnaga, ja lõpetades sellega, et saan iga päev anda abivajajatele tagasi, toetades iga müüdud tootega neid, kes seda vajavad. OMA Care on loodud, mõeldes kõigile, et igaühel meist oleks oma.

Kui oluline on sinu jaoks oma brändi puhul sotsiaalne aspekt?


Väga. Ma ütleks, et see on üks meie selgroo lülisambaid.

Kas ärimaailmas on keeruline naine olla?


Tahaks arvata, et meie sajandil see enam nii ei ole, kuid paraku tuleb seda ikka ette. Kahjuks on olnud situatsioone, kus tunned, et sind ja sinu tööd või visiooni hinnatakse juba enne, kui jõuad suu lahti teha või tegutseda, sest sa oled noor naine. Õnneks on seda siiski vähe ette tulnud.

Mida sa elus oluliseks pead?


Kindlasti tervist ja enda lähedasi. OMA Care on kui minu laps, keda kasvatan. Ma olen õnnelik ja tänulik, et olen suutnud luua endale töökoha, mida naudin ja mis teeb mind õnnelikuks, kuid kaks asja, mida endiselt siin elus osta ei saa, on tervis ja aeg.

Mida toob brändile tulevik?


Seoses maailmas toimuvaga arvan, et hetkel on aus vastus see, et ega me keegi ei tea, mis see tulevik täpselt toob. Küll aga sammume edasi ning oleme tänulikud, et meie kliendid meid usaldavad ja toetavad. Üsna varsti on oodata nii uusi tooteid kui ka toodetekategooriaid. Lisaks on meil hetkel käsil sisenemine mitmele eksporditurule, kuhu laieneme.

Jaga
Kommentaarid