"Alates 27. märtsist kuni meetmete tühistamiseni on enamik KIKA kauplusi suletud. Arvestades olukorda riigis ja kõiki riske ning järgides ametivõimude juhiseid, soovitame lemmikloomaomanikel teha oma ostud e-kaupluses, et vähendada võimalikku kontakti teiste inimestega. E-poest on võimalik tellida kõiki tooteid ja tellimuste arv on juba kasvanud, mistõttu tuleb arvestada maksimaalselt nädalase ooteajaga. Küll aga jäävad avatuks ka 6 poodi, kust on võimalik lemmiklooma jaoks vajalikke tooteid siiski osta," teavitab KIKA Eesti juht Ksenia German.

Avatuks jäävad Tartu Sõbrakeskuse kauplus, Tallinna Ümera Keskuse, Õismäe Maxima XX ning Stroomi ja Mustika keskuse kauplused, Narva Maxima XX kauplus, Valga Maxima XX pood ning Pärnu Port Artur 2 kauplus. Lisaks on Tallinnas Pärnamäe keskuse parklasse püstitatud ajutine KIKA konteiner-kiosk, kuhu pääseb ostlema ühekaupa. On aga võimalus, et avaneb mõni pood veel - sellest antakse jooksvalt teada.

Tema sõnul tegutsevad kauplused kooskõlas valitsuse poolt väljaantud täiendavate turvanõuetega. Arvestatud on desinfitseerimisvedelike olemasoluga, pindasid puhastatakse pidevalt, kassadel on vaheklaasid ning maha on märgitud jooned, mis tähistavad 2+2 reeglit arvestades ohutut vahemaad kassajärjekorras.

E-poest tellimisel tuleb arvestada asjaoluga, et kohapeal kaardimaksega tasuda ei saa ning kõigi tellimuste eest tuleb tasuda e-panganduse kaudu. Suure tellimuste arvu tõttu võivad saadetised hilineda, mistõttu tasub lemmikloomale toitu ja muud eluks vajalikku varuda aegsasti.

Lisaks on olemas ekspressliin, mis toimib ettehelistamisega. Kauba ettevalmistamine toimub vaid tunniga, nii et loomaomanikud saaksid oma lemmiklooma eest võimalikult tõhusalt hoolitseda. Kui tellimus on valmis, teavitatakse sellest lemmiklooma omanikku SMS-i teel. Valmis tellimusele saab järele minna valitud KIKA kauplusesse.

Poodides müügil olevad loomad ja linnud saavad aga jätkuvalt igapäevast hoolitsust. "Meie kauplustes jääb ligipääs personalile alles ja igapäevaselt käib üks valvetöötaja loomi toitmas ja hooldamas, puure puhastamas jm vajalikke toiminguid teostamas, et toetada loomade tervist ja heaolu," lisas Ksenia German.

Lisaks on eriolukorra ajal võimalik kõikidel loomaomanikel saada iga päev reaalajas nõu lemmikloomade tervise, hoolduse ja toitumise kohta või muude lemmikloomadega seotud probleemide ja küsimuste puhul. Nõustamisliin toimib KIKA Facebooki kaudu läbi Messengeri rakenduse ning konsultandid on valmis koheselt vastama.