Reitingusaitidel on Vaheri sõnul mõju rahvusvahelisele müügile, kuna hindajaid leidub üle kogu maailma ja tarbijad muutuvad kvaliteedi osas üha teadlikumaks. “Ekspordime üle 70% toodangust 40 välisturule. Kõige rohkem müüakse Põhjala õlut Prantsusmaal, Soomes ja Hollandis ning müük kasvab kõige kiiremini Suurbritannias, Taanis ja Rootsis,” rääkis Vaher ning lisas, et eelmisel aastal sisenes ettevõte ka Austraalia, Hong Kongi ja Mehhiko turule.

“Käsitööõllede trend on maailmas jätkuvalt kasvav ja Eesti on selles valdkonnas hästi arenenud, siinsete pruulikodade tase väga kõrge. Juba praegu on Eesti käsitööõllehuviliste jaoks avastamist väärt reisisihtkoht, turistidele pakuvad huvi nii meie õllefestivalid kui siinne baarikultuur. Üha rohkem leiavad nad tee ka kohalikesse pruulikodadesse nagu Põhjala,” sõnas Vaher.

Maailma parimatest pruulikodadest lõviosa asub Põhja-Ameerikas, kus asub RateBeer keskkonna hääletustulemuste põhjal sajast parimast pruulikojast 72. Edetabelis olid esisajas veel üheksa pruulikoda Inglismaalt, kaheksa Belgiast, kolm Taanist, kaks Norrast ning üks pruulikoda Uus-Meremaalt, Rootsist, Poolast, Šotimaalt ja Madalmaadest.

Põhjala Pruulikoda asutati 2011. aastal nelja Eesti õllesõbra ja kodupruulija poolt. Alates 2019. aastast pruulib Põhjala oma tugevamaitselisi õllesid Noblessneri sadamalinnakus, kus lisaks Põhjamaade moodsaimale tootmisele asub ka Eesti suurima käsitööõllede valikuga õllerestoran Põhjala Tap Room. Ettevõttes töötab üle 40 inimese.

RateBeer on 2000. aastal asutatud rahvusvaheline käsitööõllede entusiaste koondav keskkond, mis haldab õllehuviliste foorumit, tegeleb valdkonna tutvustamise ja huviliste harimisega. RateBeerist on saanud autoriteetseim õllede hindamise keskkond, mis seab õllepruulijad ja parimad õlled igal aastal paremusjärjestusse neile erinevates kategooriates antud tuhandete hinnangute järgi. Keskkonda kasutavad sajad tuhanded liikmed enam kui 100 riigist.