Suurem osa kontrollitutest olid koolibussid, mis tähendab, et lapsi vedasid sõidukid, millel olid kas siledaks kulunud rehvid, vigane pidurisüsteem, katkised turvavööd või avanematu avariisüsteem, vahendab ERR Uudised "Aktuaalset kaamerat".

Seitse kontrollitud bussi kuulus Atko Grupile, kellele politsei saatis nädal enne reidi ka vastava teate, paludes kõik liinil olevad bussid korda teha.

Juba õpetaja Laur ütles, et kui tervet rehkendust ei jõua, tee pool, aga tee hästi. Atko Grupp on sellest tarkusest ilmselt viimase osa unustanud, sest ühele politsei- ja maanteeameti ühisel reidil kontrollitud koolibussidest olid pooled välimised rehvid pandud alla korralikud, kuid sisemised sobinuksid pigem vormelirajale.

Bussijuht Urmas vastas küsimusele, kuidas selliste rehvidega buss tee peal püsib, et ta sõidab vaikselt ega tunne, et libe oleks. Samal ajal peeti Väänas kinni teine Atko Grupi koolibuss, mille juhil puudus kutsetunnistus.

Bussifirma Atko Grupp teatas kirjalikus kommentaaris, et eelmisel nädalal politsei ja maanteeameti korraldatud kontrollreidil busside ülevaatuse tulemusena koostatud korduva ülevaatuse kontrollaktid on ettevõte vaidlustanud kohtus ja eelnevast tulenevalt ei ole praegu võimalik teemat kommenteerida.

OÜ Atko Liinid võitisid 2015. aastal Harjumaa Ühistranspordikeskuse korraldatud hanked, millega otsiti vedajat Harku valla sisesetele liinidele. Toona osales kaks pakkujat - AS Hansaliinid ja OÜ ATKO Liinid. Pakkumise võitis soodsaima kilomeetri hinna pakkuja.