Ekspress Meedia kasvab mühinal: toome lugejatele värskeid sisuformaate, väljaandeid ja tipptasemel üritusi
Ajakirjade lisandumisega tõusis Ekspress Meedia Eesti suurimaks meediamajaks, kasvatades kokku Delfi lugejate hulka 6%.
Enim on kasvanud artikli lugemiste arv Anne & Stiil ning Pere ja Kodu veebides - vastavalt 24% ja 93%.
Tugevat kasvutrendi näitab ka tasuliste artiklite ostmine Delfi keskkonnas tervikuna. Septembris ostsid lugejad Delfist 2,8 korda rohkem artikleid võrreldes eelmise aastaga. Ostjate hulk on kasvanud samas võrdluses 2,2 korda.
Need numbrid näitavad, et inimesed on nõus aina rohkem maksma kvaliteetse ja tugeva ajakirjandusliku sisu eest, mille nimel kõik toimetused igapäevaselt pingutavad.
Tasulise sisu müügi, lahenduste ja haardega on Ekspress Meedia Euroopa tipus.
Delfi hoiab uudistekanalina tugevat liidripositsiooni
2018. aasta juunis Socio uuringukeskuse poolt läbiviidud online lugejauuringu järgi on Delfi eestlastele jätkuvalt populaarseim uudistekanal, mida pidas 40% vastajatest ka oma peamiseks meediaväljaandeks.
Uudisteportaalide kuvandite võrdlus kinnitas, et Delfil on teistest selgelt eristuv kuvand, mille tugevuseks on pidevalt uuenevate uudiste pakkumine ja mitmekülgsete teemade kajastamine.
„Me pingutame iga päev selle nimel, et leida ning pakendada sisu lugejate jaoks arusaadavas, kuid samal ajal ka kaasaegses ja kaasahaaravas vormis. Selle tarbeks teeme olulisemate ja suuremate teemade avamiseks pikemaid formaate, täiendades teksti videote, liikuvate graafikute ja kõikvõimalike multimeedia lahendustega. Hiljuti avaldasime meie loovjuhi Mihkel Ulki eestvedamisel pikema ülevaate Tallinna liikluse olukorrast ja Õnne 13 legendaarsest sarjast, mis pälvisid väga palju positiivset vastukaja ja suurt lugejate huvi. Delfi tugevus on olla oma sisus ja vormis igas mõttes mitmekülgne ja innovaatiline; ja muidugi ka kiire,“ ütles Ekspress Meedia toimetuste juht ja Delfi peatoimetaja Urmo Soonvald.
Kasvavad valdkonnad – üritused ja audiosisu
Ekspress Meedia on viimase paari aasta jooksul jõudsalt laiendanud ka klassikalise sisuloome kõrvale uusi toetavaid formaate. Olulise suunana on kiiresti kasvanud suurürituste korraldamise valdkond, kus saavad kokku nii sisu, elamus ja interaktiivsus.
“Meie eesmärk ei ole korraldada lihtsalt üritusi, vaid tugineda meediamaja tugevusele, pakkudes väga head sisu koos mõjuvõimsa elamusega kaasaegses ja huvitavas vormis,” lisas Soonvald.
Kuid selle aasta suurürituste sari ei ole veel läbi. Novembris ja detsembris toimub Saku Suurhallis kaks võimsat kontserti Kadri Voorandi ja 2 Quick Startiga ning detsembri alguses korraldab Ekspress Meedia hetkel Eesti kuumima staari nublu kontserdi Tartus Kammivabriku tehases.
Podcastid - uus viis rahva teenimiseks
Lisaks üritustele on Ekspress Meedia tõusnud teerajajaks audiosisu pakkumisel. Oktoobris jõudis turule esimene audio ajaleht Eestis – Eesti Ekspress, mida on nüüd võimalik kaanest kaaneni lugemise asemel ka lugude kaupa kuulata.
Samuti oleme esimesena toonud turule Eesti suurima podcast´ide pesa - Delfi Tasku, kuhu on tänaseks koondunud kuus orignaalset omasaadet (Eesti Ekspress, Futboliit, Pere ja Kodu, Tervist!, Tissident ja Mehed ei Nuta), lisaks kaks välissaadet – Hakkame Tegutsema ning Puhata ja Mängida.
Viimane on teadaolevalt kõige pikema ajalooga taskuringhääling Eestis. Lisaks tavapärasetele taskuringhäälingutele ilmub iga päev Pere ja Kodu veebis Epp Petrone hommiku- ja unejutt lastele.
Keskmiselt kuulatakse saateid 6500 korda ning mõni episood on saanud ca 20 000 kuulamist.
Kõik saated on leitavad tasku.delfi.ee portaalist, Apple Podcast’ist, Spotify’st, Soundcloud’ist ja kõikidest teistest väiksematest taskuringhäälingu rakendustest.
Järgmisel aastal on plaanis Delfi Tasku saadete hulka vähemalt kahekordistada, luues juurde uusi omasaateid ja liites väliseid tegijaid.