Eelmisel nädalal leidis restoran NOA jaoks aset ebameeldiv juhtum, kust kliendid said kaasa halva enesetunde ning salmonelloosi. Terviseameti sõnul oli eilse seisuga salmonelloosi haigestunute arv tõusnud 33 inimeseni. NOA reageeris kiirelt ja restoran sulgeti seniks, kuniks oldi kindlad, et bakter enam edasi ei kandu. Tänaseks on restoran taas avatud.

Millises seisus on aga kannatanud ja milline on nende järelkaja juhtunu osas? "Nendega, kellega meil on kontakt on esmane tagasiside olnud väga positiivne, oleme neid toetanud kõnedes, kirjades, ütles NOA restorani juhtiv peakokk Tõnis Siigur Delfile.

"Tegeleme iga inimese juhtumiga individuaalselt, sest kulud ja probleemid seoses juhtunuga on erinevad. Käimas on kirjavahetus ja kompromisside leidmine ning tegeleme inimestega väga tugevalt," lisas ta.

Klientide väheneminee on Siiguri sõnul märgatav, kuid tegelikku kaotust ei saa prognoosida. "Igasugune epideemia mingiks ajaks vähendab seda, kuid kui palju tegelikult kliente vähem on ei oska ette prognoosida. Sellest saab võib-olla rääkida kuu aja pärast."

Peakokk lisas, et salmonelloosi puhul, kui bakter on sisse tulnud mujalt, siis toidu tegemise ajal on seda ülikeeruline ära tuvastada. "Tavaliselt on aru saada, kui toit mullitab või kuskilt hallitab, saab kohe aru, et see ei sobi. Salmonelloosibakteri puhul saab selle olemasolust aimu alles sümptomite tekkimisel."

Pole kahtlustki, et kõrgklassi restoranile on sellise intsidendi esinemine suur löök ja maine hoidmiseks tuleb teha pingutusi. Ka Siiguri sõnutsi on selline juhtum 25 aastat ametis oldud aja jooksul aset leidnud esimest korda. "See juhtum õpetas tegelikult väga palju ja teeb ainult tugevamaks."

Hetkel käivad Toidu- ja veterinaarametil jätkuvalt uuringud ning võimaliku nakkuse alikas ja päritolu on väljaselgitamisel.