Rüütelemaa tõi alustuseks välja, et Hobujaama ristmiku liikluslahendus arvestab jalakäijaid, ühistransporti ja siis ülejäänud liiklust, just sellises järjekorras. Erinevad keelud on ristmikul autojuhtidele kehtestatud selleks, et suure ühistranspordikoorma all olev ristmik tagaks bussidele-trammidele eelistingimused.

"Vasakpöörde lubamine Laikmaa tänavalt Narva maanteele tähendaks jalakäijatelt või ühistranspordilt rohelise tule ära võtmist. Me ei räägi ainult sõiduks aja andmisest, vaid ka nõutavatest kaitseaegadest, millal keegi liigelda ei tohi ohutuse tagamiseks. Reaalsus on see, et juba täna on jalakäijatel ja ühistranspordil sellel ristmikul minimaalne roheline," jätkas Rüütelmaa.

Ta nentis, et võimalik on see vaid juhul, kui vähendada busside või jalakäijate arvu, kuid see poleks mõistlik autode eelistamise arvelt. "Sõidukis sõidab keskmiselt 1,5 inimest, bussis on neid 60. Vasakpöörde lubamisega võetaks ligemale 120 inimeselt võimaluse kasutada ühistransporti. Kuhu nemad lähevad, istuvad ilmselt autodesse või ei?" küsis Rüütelmaa.

Ta jätkas, et andmaks 5 inimesele õigus pöörata pisut kiiremini Viru ringile võtaks võimaluse 120 inimeselt bussi kasutamise eelise kesklinnas. Seega pole tema hinnangul mõtet arutleda, kuidas autoliiklust paremini reguleerida, sest see tooks kaasa suuremad ummikud ning kliimajalajälje.

Lõpetuseks tõi ta näite Järvevana teest, kus tema hinnangul ületab 96 protsenti juhtidest sõidukiirust ning sõidavad lubatud 70 km/h asemel 90 km/h. "Kui panna Järvevana teel üles 90 km/h liiklusmärgid, siis mis kiirusega hakatakse sõitma? 110 km/h," arutles ta.

"Probleem on see, et Järvevanas ca 96% juhtidest ületab lubatud sõidukiirust ja linna ühistranspordirajad on ummistunud tavasõidukitest. See on meie seisukohal puuduliku liiklusjärelevalve tulem. Juhid hindavad liiklusrikkumise eest karistada saada kaduvväikseks, mida kinnitavad faktid - Jaanipäeva roolijoodikute saak - 150 joobes juhti, 500 rikkumist Hobujaama ristmikul ühes tunnis või ca 96% kiiruse ületamisi Järvevana teel," lõpetas Rüütelmaa.

Liikluskorralduseksperdi hinnangul oleks heaks lahenduseks seadustada elektroonilise liiklusjärelvalve võimalusi, näiteks keelumärkide eiramise ja bussiradade väärkasutuse osas.