Meedias kirjutatakse hirmsatest õnnetustest ja inimeste põhjustatud ohtlikest manöövritest, vedurijuhid toovad välja traagilised sündmused oma tööst jne.

Nüüd on ka politsei raudteeohutuse fookusesse seadnud ning seda nagu ikka läbi rikkujate karistamise. Selle suure paanika valguses jääb paraku aga tagaplaanile olukorra tegelik süüdlane. Süüdi pole ei vedurijuhid, autojuhid, jalakäijad ega jalgratturid, vaid hoopis AS Eesti Raudtee.

Näen iga päev, kuidas raudtee ületuse süsteemid ei tööta nii nagu nad peaksid. Meil on ronge, mis liiguvad kiiresti, samas ka selliseid ronge, mille kiirust võib piltlikult öeldes võrrelda teo liikumiskiirusega. Suuresti tekibki probleem nende aeglaselt liikuvate rongidega, mis hoiavad ülekäikudel liiklust põhjendamatult kaua kinni.

Eluline näide pärineb käesoleva aasta algusest, kus Koluvere ülesõidu ees seisin rongi möödumist oodates ühtekokku 17 minutit. Raudteeülesõit oli kinni ja ka lähenev rong oli näha, kuid selle saabumine võttis terve igaviku, sest rong liikus väga aeglaselt.

Sellises olukorras oli keelava tulega ja tõkkepuude vahelt üle sõitnud autojuhte palju. Samuti võiks esile tuua ka Tartus igapäevaselt aset leidva olukorra, kus rong peatub reisijate peale võtmiseks-väljuda laskmiseks Pauluse kalmistu taga. Samal ajal on aga mõlemad peatuse läheduses olevad ristmikud suletud. Neid olukordi, kus rong seisab või pole tulemaski, aga kogu (maantee)liiklus on seisma sunnitud, on päev-päevalt üha rohkem.

Mind kui autojuhti, kelle igapäevatöö on liiklemine ja seda kellaajalise täpsusega, häirib selline asi väga. Tunnistan ausalt, et olen ka ise keelava tule alt läbi sõitnud, kuna lihtsalt pole rongi, mida läbi lasta. Samuti on ka ülekäikude avanemisega - rong on ammu tee ületanud, aga kuna liigub nii aeglaselt, hoitakse ülekäik endiselt kinni.

Sellised olukorrad tekitavad inimestes trotsi ja kalduvust seadust rikkuda. Enne, kui hakkate kõiki süüdistama, vaadake üle oma vead ja reformige ajale jalgu jäänud süsteemid. Fooride tuled peavad võtma arvesse reaalset rongiliiklust ja ristmikud tuleb sulgeda mõistlikuks ajaks. 17 minutit on minu arvates liig mis liig. Võite väita, et tegemist on üksikjuhtumiga, aga paraku panevad kõik sellised üksikud juhtumid inimesed foorides kahtlema.