Esimese asjana on loomulik, et pöördun virtuaalse piletimüügi poole ja panen otsingusse alguspunktina Pärnu bussijaam ja sihtpunktina Kärdla bussijaam. Teele tahaks asuda enne keskpäeva. Vastus on teie ees:

Peatus.ee kaudu kasutan reisiplaneerijat. Selle tulemus on Teie ees. 7 tundi sõitu ja 4 ümberistumist.

Alustan oma virutaalselt reisi Pärnu bussijaamast ja istun Pärnu-Tallinn bussi peale. Astun 11:50 Tallinna bussi peale ja maksan pileti eest 5 eurot. 13:20 olen Tallinna külje alla Vana-Pääsküla peatuses. Kõnnin üle tee ja ootan pool tundi, et astuda Haapsalu bussi peale.

Pilt: Google maps

13:50 astun Haapsalu bussi peale, tasun 7 eurot täispileti eest ja sõidan Haapsallu. Enne Haapsalu bussijaama astun maha Niine peatuses ja kõnnin kiiremal sammul Veetorni peatusesse, et jõuda sadamasse viiva bussi peale. 15:32 tuleb buss (laupäeviti ei liigu), et sõita Rohuküla sadamasse. Bussipileti hind on 70 senti.

Pilt: Google maps

Rohuküla sadamasse jõuan 15:46, ostan praamile tavareisija pileti, mis maksab 3.40 ja ootan 45 minutit. Seejärel võib sõit Hiiumaale, mis kestab üle pooleteise tunni, alata!

Foto:Ilmar Saabas

Kõnnin praami pealt maha, kell on 17:45 ja kõnnin Heltermaa bussipeatusesse, kuhu peaks poole tunni pärast tulema Kärdla bussijaama viiv buss. Bussipilet lõpppeatusesse maksab 1.45. Olen Kärdla bussijaamas kohal 18:50. Kokku kulub reisi peale 17.55.

Läänemaa GoBusi juhataja Andrei Mändla sõnul pole sellist liini (Pärnu-Kärdla) kunagi olemas olnud ja arvatvasti ei tule ka, sest nõudlus selle järele puudub. Mändla soovitab Pärnust Kärdlasse reisijatel sõita hommikuse Kärdla–Tallinna bussiga Kärdlast 7.45 Haapsallu kella 10.05-ks ja sealt 10.30 Pärnusse (v.a esmaspäev) ja tagasi 16.00 Pärnust Haapsallu kella 18.30-ks ja sealt 18.35 edasi Tallinn-Kärdla bussiga (alates 20 juunist). Saab ka muidugi läbi Tallinna liikuda.

Hansa Bussiliinid AS Hiiu regiooni juht Martin Kagadze vastas selle liini olemasolu ja vajaduste kohta samuti, et nõudlust pole ja liini pole kunagi olnud. "Nii see kahjuks on jah. Samuti mängib siin olulist osa kehtiv ühistranspordi seadus, mis reguleerib liinilubade väljastamise tingimusi," ütles Kagadze.

Kagadze sõnul saab liikuda sellel teekonnal ainult läbi tõmbekeskuste." Kahjuks hea ja paindlik lahendus täna osapoolte jaoks puudub, või oleks liialt kulukas. Probleemi võiks veidi lahendada, kui luua juurde uusi tõmbekeskusi," püüab pakkuda Hansa Bussiliinide esindaja omapoolse lahenduse.

Kui proovida hakkama saada vähesemate ümberistumistega, siis 11:50 Pärnust Tallinnasse teele asudes ja seal otse Kärdla bussi peale astudes jõuab sihtpunkti 20:45. Tallinnas tuleb oodata ligi 2 ja pool tundi. Sellise marsruudi peale kuluks rahaliselt 18 eurot ja 50 senti.

Kui sinagi tead ühistranspordiga seotud sarnastest probleemidest, anna sellest teada aadressil rahvahaal@delfi.ee !