"Kuidas koolis läks? Kas õppida anti palju?" küsisin pärast koolipäeva lõppu oma kolmandas klassis käiva õe käest. "Nüüd saab vähemalt trenni," nentis ta väsinult.

Avasin e-kooli ja nägin, et õppimist oli tõesti omajagu, aga kuna trennini oli poolteist tundi aega, siis otsustasime, et teeme mõned asjad juba ära. Õde polnud sellest ideest just vaimustunud, aga teda motiveeris teadmine, et siis on õhtu vaba.

Mingit ülesannet hakkas õde iseseisvalt lahendama ja mina tegelesin samal ajal oma asjadega. Siis aga märkasin, et tüdruk on hoopis Facebookis. Sain kohe aru, miks tal oli ülesande peale nii kaua aega kulunud.

Milleks on algkooliõpilasele vaja Facebooki kontot? Ma arvan, et kõik vanemad teavad, et tegelikult on Facebook alla-18-aastastele keelatud. Mina tegin endale konto alles ülikooli astudes, et oleks mugavam kursakaaslastega suhelda. Mida mõistlikku teeb seal aga kolmanda klassi õpilane?

Olen kindel, et lapsed jõuaksid pärast kooli nii trenni kui ka huviringi, kui arvutid, telefonid ja teised nutiseadmed pidevalt nende keskendumist ei segaks.

Pooldan mõtet, et kodutööde hulka tuleks piirata, aga see pole küll peamine põhjus, miks lapsed trenni ei jõua.