Lennukitäis puhkajaid oleks pidanud Gran Canariast Las Palmasest Rootsi poole startima kohaliku aja järgi reede pärastlõunal.

Paraku tabas neid ebaõnn, sest pärast kahetunnist lennukis istumist öeldi reisijatele, et lennuk ei saa õhku tõusta. Lennukis viibija sõnul selgus, et lennukil puudus oluline varuosa.

"Lennukis hoiti meid kolm tundi, öeldes, et lennukil on probleeme arvutiga ja nad ootavad tehnikut. Siis ootasime vastust lennutornist, ootasime taas. Lõpuks aeti lennuk tagasi põhjendusega, et oleme liiga palju kütust põletanud ja peame uuesti tankima. Natuke hiljem tuli välja, et lennukil olevat mingi jupp puudu! Lõpuks aeti ikkagi kõik lennuki pealt maha ja läksime oma pagasit tagasi saama," kirjeldas pardal viibinud eesti reisisell Janek.

Pärast lennukis ootamist ja asjaolude selgumist paluti neil pagas välja võtta ja pardatäis inimesi saadeti kahe bussiga kahte erinevasse hotelli.

Rikkis lennuk ootas puuduolevat osa Frankfurdist, kuid reisifirma teatas peagi, et selle saabumisega läheb tunduvalt kauem, kui algselt arvati, mistõttu telliti reisijatele asenduslennuk Lissabonist.

Nad kutsuti lennujaama tagasi õhtupoolikuks, kus pidid taas check-ini tegema. Lend pidi väljuma kell 23.55, aga lennujaam oli tühi. "Infot meile ei jagatud ja ühtegi stardivalmis lennukit me rajal ei näinud," ütles üks reisija Aftonbladetile. Alles kell kaks öösel tulid Apollo esindajad ja ütlesid, et ka asenduslennuki teekond katkestati tehnilise rikke tõttu. Selleks ajaks olevat reisijatest saanud juba vihane rahvahulk.

Ööpäevane ringi solgutamine

"Öeldi, et kell 6 on äratus, hommikusöök ja siis lennukile. Kell 6 oli infoletti jäetud kiri, et magage edasi, lennuk ei tule enne õhtut. Alles kella 17 ajal viidi meid taas lennujaama, seal jälle väike viivitus, mille järel selgus, et kell 20 on uus aeg. Lõpuks saime kell 22 maast lahti ja kella 3 ajal maandusime Arlandas Rootsis," sõnas Janek.

Öö jooksul kinnitas Apollo korduvalt, et nad püüavad probleemile lahenduse leida. Kell 3:40 saadeti reisijad siiski tagasi hotellidesse, sest selgus, et enne uut õhtut nad koju ei saa.

Aftonbladeti andmetel said reisijad lõpuks koju laupäeva õhtul. "Meil on muidugi kahju selle pärast, mis juhtus," ütles Apollo pressiesindaja Kajsa Möstrom ja tõdes, et reisijad said kahekordse ebaõnne osaliseks, kuna rikkis oli ka asenduslennuk. Ta kinnitas, et firma esindajad tegelesid reisijate informeerimisega pidevalt.

Reisijate sõnul olid nad terve segaduse vältel infosulus. "Asju aeti vaid rootsi keeles, kuigi palusime tõlget. Giid rääkis umbes 10 minutit rootsi keeles, siis palusime meile ka tõlkida. Öeldi, et ei, midagi erilist polegi räägitud," meenutas Janek.

Rootsist pidi eesti seltskond veel Tallinnasse lendama, kuid oma esialgsest lennukist olid nad ööpäeva võrra juba maha jäänud, uued piletid said nad aga 900 euro eest. "Öeldi, et las teie kindlustus tegeleb sellega," nentis Janek ja imestas, et mitu juhust on enne olnud, kus kaks järjestikust lennukit on rikkega.