1. Kõige suurem probleem ja küsimuste hulk tänase päeva põhjal on – kuidas valideerida olemasolevat „rohelist kaarti“. (See moodustab ca 90% küsimustest).

Anname lihtsaima soovituse – kaart tuleb suunata validaatori kõige alumisele osale (see on validaatoril kuvatud näitliku pildina - käsi koos kaardiga näitab, kuidas valideerimine toimub).

Inimeste suurim viga on, et kaarti näidatakse validaatori ülemisele näitude reale, mis näitab valideerimise tulemust: roheline tuluke näitab, et sõit on registreeritud ja punane, et inimesel puudub sõiduõigus või kaardilt puudub piisav summa raha. Seega, pange oma kaart validaatori alumisele osale ja validaator annab piiksu ja rohelise tulega märku, et sõit on valideeritud. Piisab ühekordsest näitamisest.

2. 65+ isikud saavad tasuta sõita kas isikustatud valideeritud Ühiskaardiga (kehtib koos isikut tõendava dokumendiga) või Eesti vabariigis väljastatud isikut tõendava dokumendiga.

Õpilased saavad tasuta Tallinna ühistranspordis sõita vaid isikustatud valideeritud Ühiskaardiga või õpilaspiletiga, mis vastab RFID tehnoloogiat toetavale standardile ja mida saab valideerida.

Alates 2013. aasta jaanuarist saab Tallinna ja Harjumaa ühtses ühistranspordi piletisüsteemis sõiduõiguse ja soodustuse tõendamiseks kasutada ka Eesti Üliõpilaskondade Liidu (EÜLi) ja SEB väljastatavaid järgmisi kaarte:

1. EÜLi poolt MinuKool süsteemi kaudu väljastatavaid puutevaba kiibiga varustatud Eesti õpilaspileteid, ISIC õpilaspileteid, ISIC üliõpilaspileteid, Eesti üliõpilaspileteid, ITIC õpetajakaarte, IYTC Noortekaarte ja Personalikaarte
2.SEB väljastatavaid puutevaba kiibiga varustatud ISIC Tudeng Electron ja ITIC Õpetaja MasterCard pangakaarte.
3. Väljaspool Tallinna elavatel inimest puhul on kolm võimalust:
- Osta bussijuhult paberpilet (seda ei ole vaja märgistada ega augustada ja pilet kehtib ühe sõidu jooksul).
- Soetada roheline kaart ja laadida sinna peale rahasumma. Iga sõiduga arvatakse kaardil olevast summast maha piletiks kulunud rahasumma.
- Osta id-pilet. See moodus on kuni märtsini täiesti olemas ja toimiv.

4. Paberpiletid alates 1.jaanuarist enam ei toimi. Kõik varem ostetud paberpiletid on kehtetud ja nende kasutamine võrdub piletita sõiduga.

5. Isikustatud (nimeline) roheline kaart on iga inimese sõidudokument – seda ei tohi edasi anda kasutamiseks teistele inimestele nt tallinlaseks mitte registreeritud inimesele. Oma isikunimele registreeritud kaardi andmine võõrasse kasutusse toob kaasa trahvi.

„Täna ei trahvitud ühiskondlikus transpordis sõitjaid, pigem on terve käesolev nädal orienteeritud reisijate abistamisele ja selgitustegevusele. Kuid kordamisena – see ei tähenda seda, et piletit ei pea ostma need reisijad, kellel tasuta sõiduks õigust ei ole,“ ütles ameti juhataja Monica Rand.

„Küsijaid oli ootamatult palju ja inimesed olid tänulikud info eest. Paljud julgesid oma küsimusega kontrolöri juurde alles siis, kui keegi julgem oli oma küsimusele vastuse saanud. Mupo soovitab kõigil olla sel nädalal aktiivsed ning maksimaalselt ära kasutada mupo kontrolöride abi.“