Kui kampaaniareeglitega tutvumiseks bännerile klikkida, ilmub nähtavale aga veidi nukram tekst. “Nüüd juhtus küll selline lugu, et jäätisesõpru oli palju-palju rohkem, kui oskasin ette kujutada. See on tegelikult väga lahe. Suur mure on mul aga sellepärast, et peame väga palju nukke juurde õmblema ning see võtab omajagu aega,” kahetseb Lotte. “Luban, et saame nukud valmis 6. novembriks. --- Ole siis tubli.”

Probleeme on olnud ka nuku tootmisega. See pehmik, kelle Hiina vabrikandid mullu septembris Eestisse saatsid, sarnanes oma jämeda koonu tõttu pigem hundile. Ka teine katse ei õnnestunud hiinlastel paremini: märtsis saabus kaugelt idamaalt Eestisse Lotte uus versioon, ent paraku meenutas punakaspruuni seelikuga mänguloom profiilis veidike tüügassiga. Ka polnud eestlased rahul nuku kvaliteediga.

Tsiteerides Lotte üht väljamõtlejat Heiki Ernitsat, tõmmati taas kord “käsipidurit”.

Külmhoone juhatuse esimees Kuldar Leis annab mõista, et 2000 nukku — auhinnakogus, mida jäätisetootja maikuus prognoosis -, oleks olnud võimalik suve jooksul Hiinast kätte saada, kuid juba juulis selgunud, et Lotte pakendeid on lapsed kogunud sellisel hulgal, et tarvis läheb pigem 6000 mängulooma. Mõned lapsed on Premia lehekülje andmetel kampaanias osalenud koguni 40 jäätisepaberiga, mis pole ka ime, sest Lotte jäätist on suve jooksul müüdud 400 000 tükki. “Kedagi me nukust ilma ei jäta, kuid otsustasime, et me ei hakka 2000 nukku välja jagama, kuna väga raske oleks olnud jagada õiglaselt,” põhjendab Leis. Kõiki jäätisesööjaid — või nende vanemaid — on tootja sõnul viivitusest teavitatud ning “nagu ikka Eestis, 99 protsenti võtab normaalselt ja ainult mõni… kuidas öeldagi… võtab isiklikult”.