Rootsi mere- ja õhupäästekeskus teatas veidi enne kella kaheksat õhtul, et lennuk kadus radarilt. Saksa ajalehe Bild andmeil oli pilootidel probleeme salongi rõhuga.

Bild kirjutab, et pardal olid piloot, naine, mees ja nende tütar. Seda infot ei ole ametlikult veel kinnitatud.

Sündmuskoha suunas startis helikopter Visbyst. Kell 20 oli Rootsi päästekopter 15 minuti kaugusel õnnetuskohast, kuid oli seejärel sunnitud lendama hoopis Lätti, et kütust tankida. Seejärel võtsid Läti võimud päästeoperatsiooni üle, kirjutab Rootsi meedia.

Läti võimud on saatnud sündmuskohale laevu, kirjutab Läti Delfi.

Lennuki teekond lõppes Riia lahe lähistel.

Parasjagu käivad lennukivraki otsingud. Rootsi päästeteenistus teatas, et märkas meres õlilaiku.

Tegemist oli Austria lennukiga, mis startis Hispaania linnast Jerezist ja oleks pidanud maanduma Kölnis. Lennuk tegi tagasipöörde nii Pariisi kui ka Kölni kohal. Kui eralennuk möödus Kölni lennujaamast, püüdis lennujuhtimiskeskus piloodiga ühendust võtta, kuid ei saanud vastust. Seejärel saadeti kohale Saksa ja seejärel ka Taani hävituslennukid olukorda kontrollima.

Kokpitis ei nähtud ühtegi inimest, teatasid Rootsi merepääste ja Taani õhujõud.

Reutersi teatel startisid NATO hävitajad Ämari lennubaasist.

Hävitajad käisid õhus lennukit kontrollimas.

Kell 19.35 hakkas lennuk kaotama kõrgust ja kiirust. Mitu kilomeetrit Läti rannikust eemal, Ventspilsi lähedal hakkas lennuk pöörama ja võttis vastupidise suuna võrreldes eelmise sirgjoonelise kursiga.

Lennuradarilt FlightRadar 24 oli võimalik jälgida, kuidas lennuk alla kukkus.

Sarnaseid sündmusi on ka varem juhtunud, kuid need on ebatavalised, ütles Rootsi lennundusekspert Jan Ohlsson. Võimalikke põhjuseid on mitu, näiteks võivad meeskonna liikmed ja reisijad teadvuse kaotada, kui õhurõhk langeb, ja lennuk kulgeb edasi autopiloodil.