Uuring: enam kui 80 protsenti venelastest toetab nõukogudeaegsete kaubamärkide taaselustamist
Vene väljaanne RIA Novosti kirjutab, et elanikkonna seas hiljuti läbi viidud uuringu kohaselt toetab enamik venelasi nõukogudeaegsete kaubamärkide taaselustamist. Seda nii autode, toidu ja joogi, riiete ja jalanõude kui ka parfüümide tootmises.
Pärast lääneriikide sanktsioonide kehtestamist teatasid Venemaa võimud, et kavatsevad hakata taas tootma Moskvitše, Volgasid ja Pobedasid.
Venemaalaste hinnangul on see hea, sest nii on võimalik ära hoida autode puudus. Lisaks tuuakse välja, et nõukogudeaegsete kaubamärkide taastamisega tugevdatakse Venemaa majandust ning toetatakse kodumaiseid ettevõtjaid.
„83% Venemaa kodanikest peab vajalikuks Nõukogude kaubamärkide taaselustamist. See hõlmab selliseid kaubamärke nagu Moskvitš, Volga ja Pobeda, ent samuti ka näiteks Orski külmikuid ja „Kama“ jalgrattaid,“ selgus juulikuus läbi viidud arvamusküsitluse tulemusel.
Nõukogudeaegsetel kaupadel on enam kui poolte küsitlusele vastanute arvates positiivne varjund. Nende sõnul valmistati NSV Liidus enamasti taskukohaseid asju, mis olid töökindlad ja teenisid mitut põlvkonda.
Kriitikud usuvad aga, et taaselustatud kaubamärgid ei suuda oma toodete kvaliteedilt konkureerida kaasaegsete kaubamärkidega.