Paljud inimesed jätavad oma uue dokumendi lihtsalt PPA teenindusse tolmu koguma
Politsei- ja Piirivalveameti (PPA) teeninduste töötajad teenindasid mullu 964 660 inimest, mis on üle 202 000 rohkem kui 2016. aastal. Pea pool klientidest külastas PPA Tallinna teenindusi, kus kõige kibedamal tööajal teenindati väikelinna jagu inimesi ehk 4000 klienti päevas.
PPA identiteedi ja staatuste büroo juht Margit Ratnik märgib, et 2018. aastal vajab vahetamist ligi 206 000 ID-kaarti ja ligi 145 000 Eesti kodaniku passi, seega oodatakse ka tänavu teenindustesse palju külastajaid.
"Et dokumendivahetusprotsess oleks mugav, on oluline see ette planeerida – selleks saadame inimestele e-posti teel meeldetuletuse dokumendi kehtivusaja lõppemisest 90 päeva enne aegumist. Niimoodi jääb inimesel piisavalt aega, et broneerida PPA teeninduse külastus endale sobivaks ajaks ja vältida järjekorras ootamist."
Ta märkis, et oluline on oma valmis dokumendile järele tulla. "Praegu ootab omanikku PPA teenindustes üle 31 000 dokumendi, neist üle 2700 lähevad peagi hävitamisele, mis tähendab inimeste jaoks uuesti dokumendi taotlemist ja riigilõivu maksmist," sõnas PPA büroo juht.
Kõige pikemad järjekorrad olid teenindustes novembris seoses ID-sertifikaate uuendamisega. Enim teenindati kliente kokku novembris – 119 956 klienti.
2017. aastal väljastatud dokumendid:
ID-kaart – 271315
EV kodaniku pass – 198 528
Elamisloakaart – 36 755
E-residendi digitaalne isikutunnistus – 13664
Välismaalase pass – 9778
Digitaalne isikutunnistus – 7052
EL-kodaniku isikutunnistus – 6124
Muud dokumendid – 1297
Kokku – 544 513
Lisaks väljastatud dokumentidele aktiveeriti mullu 88 128 mobiil-ID-d.