Telegraph paneb suurema osa oma poliitika, äri- ja Inglismaal populaarse spordiala ragbi uudistest preemium paketti. See tähendab, et lood on sarnaselt paljude teiste ajalehtede veebikeskkonna trendidele maksumüüri taga. Selline strateegia vähendab inglaste ja teiste Telegraphi lugejate jaoks järsult vabalt tasuta kättesaadavale sisule juurdepääsu.

Väljaande juhtkonna jaoks on see värskeim digitaalse strateegia otsus. Pakutava paketi eest peab lugeja maksma alates 2 naela nädalas. Kui praegu on lehe sisust maksumüüri taga 20%, siis aasta lõpuks liigub tasuliseks sisuks üks kolmandik paberlehe sisust. Eesmärk on tõsta lugejate harjumust maksta kvaliteetsisu eest ka veebis. Tasuliseks muutuvad tulevikus osaliselt ka elustiili, kultuuri, reisi ja rahanduse teemad. Samuti 15 protsenti televisiooni, filmide ning tehnoloogiaalastest uudistest. Kaugem eesmärk on viia preemiumpaketti ligi pooled kõigist Telegraphi valdkonna alla kuuluvatest lugudest.

„Tasulise sisu pakkumine ja selle harjumuse suurendamine tagab 163-aastase ajalehele jätkusuutliku tuleviku,” kommenteerib The Telegraphi praegune tegevjuht Nick Hugh, kelle sõnul viimasel juhtkonna koosolekul selline otsus vastu võeti. Telegraphi sisustrateegia muudatused jõustuvad enne aasta lõppu.

Lugejate andme-ja loetavuse analüüs näitas, et Telegraphi poliitika, äri- ja ragbi valdkonna uudised on osutunud lugejate seas kõige populaarsemaks. See tähendab, et lugejad hangivad nendes valdkondades esmalt sisu kõige suurema tõenäosusega just Telegraphist, mitte mujalt.

Juhtkonna sõnul võib juhtuda, et tulevikus võivad aeg-ajalt olla ka mõned teised sporditeemad tasulise sisunimekirjas. Samas jalgpall, mis on ajalehe veebikeskkonna loetavuse ja liikuvuse esinumber, jääb tõenäoliselt maksumüürita. Selle väärtus tasuta on Telegraphi juhtkonna sõnul olulisem.

Möödunud aasta septembris avaldas praegune tegevjuht Nick Hugh "esimese registreerimise" kava, mille eesmärk oli Telegraphi lugema meelitada 10 miljonit registreeritud kasutajat, kellel on juurdepääs preemiumpaketi ühele artiklile nädalas. Juba 2018. aastaks oli eesmärk 3 miljoniga ületatud.

Google'i ja Facebooki domineerimine digitaalreklaamivaldkonnas on vähendanud paberkandjal ajalehtede müüki ning avaldab siiani jätkuvat survet ajalehtede kirjastajatele, kes peavad otsima aktiivselt uusi rahaliselt jätkusuutlikke tuluvooge. Daily Telegraphi ja Sunday Telegraphi väljaandja Telegraph Media Group teatas, et eelmisel aastal oli nende kasum langenud 50%.

Ameerika väljaandjal Financial Times'il on 740 000 tasulist digitaalset lugejat. Sunday Times'i sõnul oli nende tänavune esimene poolaasta nende kõige edukam poolaasta pärast digitaalse tasulise sise platvormi loomist 2010.. Tasuliste lugejate arv kasvas 20% enam kui 500 000 kasutajani. Ainult digitaalseid tasulise sisu lugejaid on umbes 260 000. New York Times teatas juuni lõpus, et neil on kokku 3,8 miljonit tellijat, kellest 2,9 miljonit on vaid veebis tasulist sisu lugevad kasutajad.

Guardian järgib teistsugust mudelit, kus kogu sisu pakutakse lugejatele tasuta. Guardiani rahastab rohkem kui 900 000 inimest; neist ligikaudu 230 000 on paberajalehe või digiversioonide tellijad. Nendest omakorda üle poole tarbib sisu ainult veebis. 700 000 lugejat on kas liikmelisuse programmi osalised või on teinud eelmisel aastal ühekordseid annetusi. Guardian eelmise aasta majandusaasta kahjum oli 23 miljonit naela.

Allikas: The Guardian