Õnnetuse põhjusena nimetas Venemaa mereväe ülemjuhataja abi Igor Dõgalo tulekustutussüsteemi ootamatut töölehakkamist. Allveelaeva reaktor ametlikel andmetel kahjustada ei saanud ja radiatsioonifoon laeval on normi piires, vahendab Interfax.

Laevalolnute surma põhjustas esialgsetel andmetel tulekustutussüsteemist väljapaiskunud freoon.

Allveelaeval viibis õnnetuse hetkel 208 inimest, kellest 81 olid sõjaväelased. Ülejäänud olid laeva valmistajatehase töötajad. Praeguseks on õnnetuses viga saanud toimetatud Vladivostokki, kuid nende vigastuste raskuse kohta andmeid edastatud ei ole. Samuti on allveelaev võimeline liikuma omal jõul.

Uudisteagentuuri RIA Novosti andmetel oli laev äsja ehitatud ja õnnetuse hetkel katsetamisel Jaapani meres.

Üldiselt kasutatakse RIA Novosti andmetel Vene allveelaevade kustutussüsteemides vahtu ja kemikaale.

Kõige raskemate tagajärgedega allveelaevaõnnetus juhtus Venemaal aastal 2000, kui koos tuumaallveelaevaga Kursk uppusid Barentsi meres kõik pardal olnud 118 inimest.

Aastal 2003 uppusid Barentsi meres 11 allveelaevnikku, kui lammutamisele viidud allveelaev läks põhja.