Kõigepealt kadus Malaysia Airlinesi lend 370. Kuala Lumpurist Pekingisse teel olnud Boeing 777 keeras 8. märtsi varastel tundidel äkki kursilt kõrvale ning selle viimane asukoht tuvastati radari abil Malaia poolsaarest läänes, suunaga India ookeanile. Satelliidiandmetele tuginedes usuvad uurijad, et lennuk, mille pardal oli 239 inimest, kukkus alla kuskil India ookeani lõunaosas Austraaliast läänes. Mingit märki lennuki vrakist pole leitud ning tegemist on mõnede hinnangute järgi suurima lennundusmüsteeriumiga ajaloos. Senini ei teata, miks lennuk kursilt kõrvale pööras, vahendab New York Times.

17. juulil kukkus alla teine Malaysia Airlinesi Boeing 777, seekord Ukraina mässuliste valduses oleva territooriumi kohal. Kõik 298 lennuki pardal olnut hukkusid. USA ja Ukraina ametnike sõnul tulistasid lennuki alla Vene-meelsed mässulised Venemaal valmistatud maa-õhk raketiga. Venemaa eitab seda ja süüdistab lennuki allatulistamises hoopis Ukrainat.

Ükski teine lennuõnnetus pole inimohvrite arvult Malaisia firmade tragöödiatega võrreldav olnud. Neile järgneb juulis Malis kõrbesse kukkunud Alžeeria lennuki õnnetus, mis nõudis 116 inimelu.

Pühapäeval kadunud Airbus A320-200 opreerib Malaisia firma AirAsia Indoneesia tütarfirma.

US Airwaysi endine lennukapten, lennuohutuse ekspert ja konsultatsioonifirma Safety Operating Systems tegevjuht John Cox ei näe kolme õnnetuse vahel paralleele. Coxi sõnul olid kolme õnnetuse asjaolud täiesti erinevad ning tegemist on ohutuse poolest hea ajalooga firmadega. Coxi sõnul on Malaisiat tabanud lihtsalt uskumatult halb õnn.

Malaisia õnnetused ei ole piirdunud ainult lendamisega. Rängad mussoonvihmad on sundinud evakueerima üle 160 000 inimese. Vähemalt kümme inimest on üleujutustest hukkunud.

Sotsiaalmeedias spekuleeritakse, et jumal on Malaisia proovile pannud.