Eelmisel kuul ütles Venemaa asepeaminister Dmitri Rogozin, et Ukraina päritolu osasid kasutatakse kokku 186 eri tüüpi Vene sõjatehnika juures. Ta tunnistas, et see on tõsine probleem, mida ei lahendata enne 2018. aastat, kirjutas BBC.

Ukrainas asub sõjaväe transpordilennukitootja Antonov projekteerimisbüroo. Eelmisel aastal välja kuulutatud Ukraina boikot peatas raske transpordilennuki An-70 arendamise. Sel kuul peatas Venemaa teise transpordilennuki, An-140 tootmise.

Ekspertide sõnul pole An-70 programmi peatamine Vene sõjaväele kuigi suur probleem, aga An-140 jaoks vajaminevate osade puudus on probleemiks. Venemaa laevastik ja õhuvägi olid juba saanud kätte kümme uut Antonovi lennukit enne, kui tarned lõppesid.

Venemaad vaeb kiire vajadus välja vahetada vananevad An-26 transpordilennukid, mille tootmine lõpetati juba 80. aastate keskel.

Venemaa võib ellu äratada plaani hakata tootma kergeid transpordilennukeid Iljušin-112, aga see eeldab Ukraina koostisosade asemele usaldusväärsete Venemaa alternatiivide leidmist.

Ukraina kompanii Motor-Sich on lõpetanud ka Vene sõjaväe varustamise helikopterimootoritega, kuigi nad müüvad endiselt mootoreid tsiviilkopteritele.

Veebruaris lõpetas Venemaa Rokot kosmoserakettide programmi, millega viidi kosmosesse sõjaväe satelliite.

Kannatab ka Venemaa laevastik, mis ootab siiani kolme Projekt 22350 (Admiral Gorškov-klassi) fregatti, sest Ukraina pole tarninud laevadele turbiine.

Venemaa sõltuvus Ukraina sõjatööstuse toodangust ulatub tagasi nõukogude aega, kui sõjatööstus oli laialipaigutatud üle kogu Nõukogude Liidu.

Peale Nõukogude Liidu lagunemist hakkas Vene sõjatööstus järjest enam sõltuma ka lääneriikide päritolu komponentidest, seda eriti elektroonikavaldkonnas. Praeguseks on ka peaaegu kõik lääneriigid lõpetanud Venemaaga sõjalise koostöö ja Venemaa sõjatööstus peab ka lääne elektroonikale asenduse leidma.