Autod, millele kümneprotsendilise etanoolisisaldusega bensiin ei sobi, peavad tankima hakkama kallimat 98-se oktaanarvuga bensiini, kirjutab YLE Uutiset.

Soome Nafta- ja Gaasiettevõtete Keskliidu tegevjuhi Helena Vänskä sõnul on antud lahenduse puhul tegemist kompromissiga, sest tanklates ei saa müüa kolme erinevat bensiini.

"Tahame seda E10 bensiini turule laialdaselt ja teisalt soovime kindlustada, et kõikidele autodele on kütus saadaval. Kui praegune 95 E5 oleks jäetud teenindusjaamadesse 98 E5 asemel, siis kõrgema oktaanarvuga bensiini vajavad autod oleksid jäänud kütuseta," põhjendas Vänskä.

Bensiini E10 hind ei ole teada seni, kuni langetatakse otsus, kui kõrgelt seda maksustama hakatakse. Tõenäoline on, et E10 sätitakse maksustamise abil mõne eurosendi võrra odavamaks võrreldes 98-se oktaanarvuga E5 bensiiniga. Samas kulub aga uut 95 E10 bensiini kilomeetri kohta rohkem, sest etanoolil on väikesem energeetiline väärtus.

Etanoolisisalduse tõstmine bensiinis tuleneb Soomes soovist vähendada süsinikdioksiidi õhkupaiskamist. "See kümme mahuprotsenti, mis selles E10 bensiinis etanooli on, on siiski väga väike osa veel, kuid arvestasime kiiresti, et sellega vähendatakse aastas süsinikdioksiidi õhkupaiskamist umbes poole miljoni tonni võrra," arvas Vänskä.

Vaata nimekirja autodest, millele kütus ei sobi, SIIT.