Soome transpordiagentuur ütles Iltalehtile, et ühel laeval oli lastiks enam kui 84 000 ja teisel ligi 12 000 tonni naftat.

Ohtlik olukord tekkis, kui väiksem, ligi 150-meetrine Libeeria lipu all sõitev tanker, oli meresõidureegleid järgides möödumas suuremast, 240-meetrisest Kreeka tankerist. Kreeka tanker pööras aga ootamatult vasemale, väiksema laeva suunas.

Meretranspordi keskus reageeris olukorrale kärmelt ja Kreeka tanker lõpetas keeramise. Aluste vahele jäi mõnisada meetrit, kui nad teineteisest mööda sõitsid.

Meretranspordi keskus osutab laevadele info-, liikluskorraldus- ja navigatsiooniabi teenuseid. Soome lahe meretranspordi keskus Helsingis jälgib laevaliiklust Soome territoriaalvetes Hankost Santioni ehk idapiirini ja rahvusvahelistes vetes laevaettekannete süsteemi GOFREP raames. Rahvusvahelisi merealasid kontrollivad Soome lahel üheskoos Soome, Eesti ja Venemaa.