Soome sadamaoperaatori Botnia Shippingu direktor Juha Räisänen rääkis infoagentuurile ITAR-TASS, et kui kaubalaev saabus 20. juulil Botnia lahe keskosas asuvasse Pietarsaarisse (ka Jakobstadt), oli trümm täiesti tühi ja meeskonna dokumendid korras.

Räisänen lisas, et Arctic Sea lastiti Pietarsaari sadamas tema juhitava firma poolt täielikult puiduga. Kokku on agentuuri teatel laeva lasti väärtuseks ligi 1,3 miljonit eurot (20,3 miljonit krooni).

Varem oli merendusportaali Maritime Bulletin - SovFrachti peatoimetaja Mihhail Voitenko rääkinud intervjuus telekanalile Vesti, et siiani kadunud Arctic Sea pardal võib olla mingisugune salajane last.

Voitenko oletas, et kaubalaeva võisid röövida mereröövlid. „Mul pole
õrna aimugi, kes seda teha võis. Kindel on see, et laeva pardal võis
olla midagi, mille pärast see kaaperdati. Ega ometi hakata ju 1,5
miljoni eest puitu röövima! See on mindi salajane või kriminaalne last."

Arctic Sea'l on kütus lõppemas

Tänane Daily Telegraph teatab viitega Euroopa Komisjoni esindajale, et Arctic Sea'd on rünnatud juba kaks korda. Väljaande teatel on kaubalaevalt saadud kaks hädasignaali: esimene kord Rootsi vetes, teist korda Portugali ranniku juures.

Malta lipu all seilava ja Venemaa firmale kuuluva Arctic Sea pardal 15-liikmeline Vene kodanikest koosnev meeskond.

Saareriigi võimud rääkisid väljaandele, et meeskond teatas 24. juulil toimunud kaaperdamisest Rootsi territoriaalvetes. Laeva pardale tulid maskides mehed, kes esitlesid end politseinikena. Tundmatud mehed viisid laeva pardal 12 tundi.

Teist korda saatis kaubalaev hädasignaali Atlandi ookeanilt Portugali ranniku lähistelt, rääkis eurokomisjoni transpordiametnik, kes ise suhtub versiooni piraatide kallaletungi kohta skeptiliselt.

„Lähtudes laekunud infost, võib öelda, et sündmused, millest on teatud ei oma midagi ühist traditsioonilise piraatluse või mereröövidega," märkis Brüsseli esindaja.

Intsidendi tõi avalikkuse ette 28. juulil laeva haldava Soome firma Solcharti juht Viktor Matvejev. CNNi teatel võttis samal päeval La Mache'i läbiv meeskond ühendust Suurbritannia võimudega, kuid mingitest probleemidest juttu ei olnud.

Kolm päeva hiljem rääkis arvatavalt laeva kapteniga Rootsi politsei - see oli viimane edukas sideseanss Arctic Sea'ga. Nüüd, alates 31. juulist on kaubalaev kadunud.

12. augustil asusid alust Atlandilt otsima Venemaa Musta mere laevastiku sõjalaevad, teiste seas ka kaks tuumaallveelaeva.

Meedia teatas, et laeva on kadunud Portugali lähistel, teda nägi pärast 30. juulit Portugali patrull-lennuk, millel küll ei õnnestunud meeskonnaga sidet saada.

Portugali mereväe esindaja João Barbosa kinnitas agentuurile, et riigi võimud „võivad garanteerida, et laev ei asu Portugali vetes ning see pole üldse merepiiri ületanud".

Kaduma läinud Arctic Sea oli teel Alžeeria sadamasse Bejaïa, kuhu ta pidi saabuma juba 4. augustil. Maltalt, kus töötab otsingustaap, teatati, et alus pole Gibraltari väina lävinud ning triivib suure tõenäosusega endiselt Atlandil. Selle ajaga võis laev juba vabalt ka ületada ookeani.