Kaaperdamise uurimist juhtiv Rabbe von Hertzen on öelnud, et sellisele asjadekäigule viitavad praeguseks ilmsiks tulnud seigad, vahendab YLE Uutiset.

Kindlustusfirmalt küsitud summa suurus pole teada. Laeva omanikfirmalt nõuti umbes 1,1 miljonit eurot.

Vene infokanalid on varem öelnud, et Arctic Sea’d kindlustanud Renaissance Insurance Groupilt nõuti telefoni teel 1,5 miljonit dollarit ehk umbes miljon eurot.

Kindlustusfirma turvalisusega tegelev asejuht Vladimir Dushin rääkis ajalehele Kommersant, et 3. augustil helistas firmasse tundmatu inglise keelt rääkinud mees, kes ähvardas, et laeva meeskond tapetakse ja laev uputatakse, kui firma ei maksa kaaperdajatele 1,5 miljonit dollarit.

Kindlustusfirma juhtkond võttis ühendust FSB-ga.

Kaaperdajad ähvardasid laeva õhku lasta, kui lunaraha ei maksta, vahendab agentuur Interfax.

Vene, Soome, Rootsi ja Malta ühisoperatsiooni käigus Arctic Sea meeskond ööl vastu esmaspäeva päästeti.

Soome kriminaalpolitsei lükkas ümber ka Malta ametnike teisipäevase väite, nagu poleks Arctic Sea kunagi kadunudki. “See laev oli kadunud, see on täiesti selge. Küsimus oli tegelikult vaid ebaõnnestunud inglisekeelses sõnajärjes, mis oli sellesse avaldusse lisse lipsanud. Malta ametnikud ise pole mingil ajahetkel ise nii öelnud,” rääkis von Hertzen.

YLE andmetel jälgisid nii Soome, Rootsi, Malta kui ka Venemaa võimud laeva liikumist ning Vene laevastik viis läbi lõpliku päästeoperatsiooni. Päästeoperatsiooni kavandamine võttis aega ning seetõttu peatati laev alles pärast mõnenädalast jälgimist.

Soome esitas teisipäeval Venemaale õigusabipalve saamaks kaaperdajaid üle kuulata. Venemaa otsustab selle üle lähipäevil.