Ajalehe teatel seisis Vene firma omanduses olev tankerlaev alates kolmapäevast Stockholmi saarestiku lähistel rahvusvahelistes vetes. Laev püsis peaaegu kogu aeg samas kohas.

Õhtul hilja suundus Libeeria lipu all seisev laev itta ning kadus mereliiklust jälgiva MarineTraffic lehelt.

"Oleme teadlikud laeva olemasolust ning oleme hoidnud tal silma peal," ütles Rootsi kaitsejõudude allikas Svenska Dagbladetile.

Kahtlustatav saatelaev on tanker nimega NS Concordia. 244 meetrit pikk alus on ehitatud 2005. aastal.

Soome lahe merevalve andmeil näeb laevu Marine Traffic võrguteenuses automaatse AIS süsteemi abil. Süsteem saadab teistele laevadele ja mereliikluse ametitele elektrooniliselt infot nii laeva asukoha, suuna kui kiiruse kohta.

Soome merevalve andmeil on AIS võimalik välja lülitada, kuna tegu on elektroonikaga. Läänemerel peaks AIS olema kogu aeg sisse lülitatud.

Soomlaste AISil põhinevas süsteemis oli venelaste laeva veel laupäeva õhtul näha.

Rootsi kaitsejõud on alates neljapäevast otsinud Stockholmi saarestikust vigastada saanud Vene allveelaeva. Suuroperatsioon algas pärast seda, kui Rootsi kaitsejõudude luure tabas venekeelse hädakutsungi.

Pool ööpäeva hiljem nähti võõrast laeva tiheda liiklusega
Kanholmsfjärdenis.

Svenska Dagbladeti andmeil võib tegu olla miniallveelaevaga, mille juhtumisssüsteem on rikkis.