Uudisteagentuurile TT intervjuu andnud Rootsi lennunduse eksperdi Hans Kjällini sõnul on võimalik, et Andreas Lubitz on liiga vara Germanwingsi reisilennuki allakukutamises n-ö süüdi mõistetud, vahendas Ilta-Sanomat.

Prantsusmaa prokurörid avaldasid eelmisel neljapäeval veendumust, et kabiini lindistustest järeldub, et Lubitz suunas lennuki tahtlikult vastu mäe külge. Nüüd on süüdistajad aga Rootsi raadiole Ekot kommenteerinud, et ka tehnilist riket ei ole veel võimalik täielikult välistada.

Kjällini sõnul on teoreetiliselt võimalik, et Lubitz kaotas hapnikupuuduse tõttu teadvuse ega suutnud kokpiti ust kaptenile avada. Musta kasti lindistusel on kuulda Lubitzi hingamist, kuid ta ei öelnud kogu laskumise perioodil ühtki sõna.

„Kapten võis lahkuda kokpitist, et tuua rohkem hapnikumaske või pudeleid, ega saanud enam tagasi, kuna ukse lukustamise nupp oli läinud valesse asendisse ja ukse lukustanud,“ selgitas Kjäll.

Õnnetuse uurijad on seni öelnud, et Lubitzi käitumine oli teadlik ja ta blokeeris sissepääsu kokpitti kaptenile tahtlikult. Samuti on selgelt öeldud, et lennuk tulnuks laskuma panna käsitsi, mis viitab sellele, et Lubitz muutis seadistust ja suunas lennuki mäkke maanduma.

Mõne inimese hinnangul on kahtlusteks veel ruumi, kuigi see ruum on väike. Lõpliku seisukoha aitaks kujundada teise musta kasti andmed, kuid seda pole veel leitud. Tolles mustas kastis on andmed selle kohta, milliseid liigutusi on lennuki juhtimisel tehtud ja millal need tehti.

Päästjad on õnnetuspaika kamminud juba pea nädal aega. Soome eksperdi hinnangul peaks mustast kastist alles olema vähemalt tükid, isegi kui see on hävinud. Võimalik on, et lennuki kokkupõrkel mäega tekkis varing ja must kast on pinnase alla mattunud. Sellisel juhul on seda väga raske leida.

Reutersi videost on näha, et otsingud Alpides jätkuvad.