Pentagon kehtestas neljapäeval uurimise ajaks lennukeelu kõigile 51-le USA F-35 lennukivariantidele: F-35A, F-35B ja F-35C, mis on vastavalt USA õhuväe (US Air Force), USA merejalaväe (US Marine Corps) ja mereväe (US Navy) kasutuses, kirjutab The New York Post.

Pentagoni sõnul avastati pragu lennuki ühe mootori turbiinilabalt teisipäeval tavapärase kontrolli ajal. Pragu leiti katselennukilt Edwardsi õhujõudude baasis Californias.

Viimasel ajal on uue põlvkonna hävitajatel avastatud mitmeid murettekitavaid probleeme. Värskelt Pentagoni operatsiooniliste katsetuste ja hindamisbüroo avaldatud raporti andmetel on hävitajatel raskusi äikesega lendamisel.

Nimelt ei ole JSF-i katselennud lubatud 40 kilomeetri kaugusel teadaolevast äikesest, sest lennuki pardal olev inertgaasi genereerimissüsteem (OBIGGS), mis hoiab kütusepaagis õiget hapnikutaset, vajab ümbertegemist. Süsteem on elulise tähtsusega mootori kaitsmisel õhkulendamise eest välgutabamuse puhul.

Kahe turvaelemendi eemaldamine, et vähendada F-35 kaalu, tekitasid aga kütuse plahvatamise ohu, kui lennukit tabab vaenlase tuli.

Lisaks avastasid katsetajad juba tollal lennuki variantidel F-35A ja F-35B mitmeid pragusid.

F-35 on USA kalleim hävituslennuk – kaitseministeeriumi Pentagoni poolt riigi parlamenti Kongressi saadetud ettekandes märgitakse, et nende lennukite ekspluateerimise kuluks on hinnanguliselt triljon dollarit. Dokumendis on väljaarvutatud hinna aluseks 2443 hävitaja F-35 ülalpidamiskulud 30 aasta vältel iga lennuki kaheksa tuhande lennutunni juures.

F-35 ülalpidamiskulud teeb niivõrd kõrgeks just tõik, et mõned sõjalennuki detailid võivad tihedamini katki minna kui tavahävitajatel. Millistest detailidest konkreetselt jutt käib, seda ei täpsustatud. NAVAIRi andmetel maksab F-35 üks lennutund 30 000-44 000 dollarit.