50 kilomeetrit Pekingist edelas asuvas Daxingi piirkonnas ehitatakse maailma suurimat lennujaama. Juba aastal 2015 peaks üks osa ülisuurest lennujaamast kasutusele võetama, kirjutab Der Spiegel.

Hiina internetientsüklopeedia Baidu Baike andmetel peaks lennujaama pärast valmimist läbima rohkem kui 120 miljonit reisijat aastas. Briti ajalehe Guardian andmetel peaks see aastas läbi laskma isegi kuni 200 miljonit reisijat.

Hetkel kõige tihedama lennuliiklusega lennujaam 89 miljoni reisijaga aastas on Atlanta lennujaam USAs. Saksamaa Frakfurdi lennujaama läbib aastas 53 miljonit reisijat.

Daxingi lennujaam peaks ka stardi- ja maandumisradade hulgas rekordi tegema. Vähemalt kaheksa rada on mõeldud reisilennukite jaoks ning üheksas võib veel sõjaliseks otstarbeks juurde tulla.

Alles 2008.aastal laiendati Pekingi lennuvälja staararhitekti Norman Fosteri kavandatud kolmanda terminali võrra. See lennujaam hakkab väikseks jääma, sest Hiina satub siin juba oma 74 miljoni reisijaga aastas läbilaskevõime piirile, milleks on 76 miljonit reisijat aastas.

„Võimatu on lisada ka ainult ühte lendu tihedasse pealinna lennugraafikusse“, tsiteeris ajaleht Telegraph Hiina tsiviillennunduse ameti juhatajat Li Jiaxiangi.

Mitte üheski suures riigis ei õitse lennundus nii nagu Hiinas. 2010. aastal tõusis reisijate arv tsiviillennundusameti andmetel 15,7 protsendi võrra 267 miljoni reisijani.

Veebruaris teatas Hiina, et plaanib viie aasta jooksul ehitada 45 uut lennujaama. Järgmise 20 aasta jooksul plaanib Hiina kasutusele võtta lisaks rohkem kui 4000 reisilennukit.

Lõuna-Hiina Yunnani provintsis asuvas Kunmingis ehitatakse praegu veel üht lennujaama, mis kuulub maailma suurimate hulka. Lennujaam plaanitakse avada 2012. aasta alguses ning see peaks läbi laskma 70 miljonit reisijat aastas.

Täpset teavet Daxingi uue lennujaama kohta ei ole valitsus veel senini avaldanud. Põhjuseks võib olla see, et nii suure projekti tõttu peavad paljud inimesed ümber asuma.