Helilooja rääkis selle nädala algul New York Timesile, et orkester võttis teose kavast maha pärast seda, kui sai teada, et selles on muusikaliselt tsiteeritud „Horst-Wessel-Lied'i“, mis oli aastatel 1933-1945 Saksa natsipartei hümn.

Tarm pole soovinud anda konkreetset vastust, millest teos räägib ning ütleb, et muusika peab rääkima enda eest. „Ma usun tugevalt Gustav Mahleri tsitaati, et kui helilooja saaks sõnadega öelda, mida ta soovib öelda, ei vaevuks ta muusikat kirjutama,“ selgitas ta, lisades pinnimise peale siiski, et „see on konfliktist, totalitarismist ja polariseerivast natsionalismist.“

Muusikakriitik Zachary Woolfe kirjutab artiklis, mis avaldati 7. märtsi New York Timesi kunstisektsiooni esimesel leheküljel: „Ma austan ja isegi imetlen helilooja otsust neile küsimustele otsest vastust mitte anda.  Ma sooviksin võimalust nende üle ise järele mõelda. New Yorgi noorte sümfooniaorkester peaks „Marš u nebuttja“ („Marss olematusse“) Carnegie Hallis toimuva kontserdi kavva ennistama ja andma mulle ning ülejäänud publikule võimaluse seda teha.“

New Yorgi noorte sümfooniaorkestri tegevdirektor Shauna Quill selgitas, et organisatsioon ei teadnud, et teoses tsiteeritakse „Horst-Wessel-Lied'i“, kuni see eelmisel kuul esmakordselt United Palace Theateris ette kanti, ning üks publikus olnud inimene kirjutas kaebekirja, millele kirjutas alla „natside ohver“.

Orkestri otsust on kritiseerinud ka USA rahvuslik tsensuurivastane koalitsioon.

„Mõnedel inimestel publikus võivad olla valusad mälestused, mis on seotud rõhuvate režiimide ametliku muusikaga, aga see ei pea tähendama, et igasugused teosed, mis sellele muusikale viitavad, tuleb vaigistada,“ rääkis koalitsiooni programmide direktor Svetlana Mintcheva.

New Englandi konservatooriumis õppiva Tarmi koolikaaslased on algatanud tema toetuseks ka petitsiooni, milles kutsutakse üles teost kontserdikavva ennistama. Petitsioonile on võimalik oma allkiri anda siin!